شناسهٔ خبر: 65211 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تحلیل جلالی از پیروزی مقاومت در غزه/ دکترین مقاومت تقویت شد

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: دکترین مقاومت در موضوع مربوط به فلسطین تقویت شده و عملا کسانی که تصور می‌کردند می‌توان با نرمش و سازش به نتیجه رسید، می‌توانند این روند را ببینند که فقط «مقاومت» است که می‌تواند فلسطینی‌ها را به نتیجه مطلوب برساند.

به گزارش نماینده کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون اصول‌گرایان رهروان ولایت در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص پیروزی جریان مقاومت اسلامی در غزه و در جنگ با رژیم اشغالگر قدس، اظهار داشت: این پیروزی عملا نشان داد مقاومت و ایستادگی اگرچه با دستانی خالی، اما با اراده‌ای مستحکم و توکل به ذات لایزال الهی، می‌تواند به نتیجه برسد و مردم مظلوم غزه، علیرغم ناملایمات بسیار زیادی که طی سالیان اخیر تحمل کردند و مورد هجمه‌های ظالمانه و ددمنشانه رژیم‌صهیونیستی قرار گرفتند، اما حقیقتا برای رسیدن به حقوق حقه خود ایستادگی کردند و توانستند به نتیجه برسند.

وی افزود: به نظر می‌رسد امروز دکترین مقاومت در موضوع مربوط به فلسطین تقویت شده و عملا کسانی که تصور می‌کردند می‌توان با نرمش و سازش به نتیجه رسید، می‌توانند این روند را ببینند که فقط «مقاومت» است که می‌تواند فلسطینی‌ها را به نتیجه مطلوب برساند.

رئیس فراکسیون اصول‌گرایان رهروان ولایت مجلس در خصوص حمایت‌های نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران از مقاومت مردم غزه و گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین، تصریح کرد: ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم فلسطین بوده و هیچ‌گاه آرمان آزادسازی سرزمین‌های اشغالی و نابودی رژیم صهیونیستی از فکر، دل و ذهن رهبران جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگوار ایران خارج نشده است. جمهوری اسلامی ایران در جهت اجرای قانون اساسی خود که بر پشتیبانی از ملل مظلوم دنیا تاکید می‌کند، همواره در کنار مردم مظلوم فلسطین بوده، هست و خواهد بود.

جلالی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مسلح شدن کرانه باختری و تاثیر این اقدام بر امنیت فلسطینی‌ها، اظهار داشت: دل‌های مردم کرانه باختری با مردم غزه بود و فکر می‌کنم امروز مردم فلسطین این مفهوم را به خوبی درک کرده‌اند که باید در مقابل دشمن مسلح ایمان خود را به سلاح نیز مجهز کنند و در مقابل تجاوز، غارت و ددمنشی باید با ایمان مستحکم، تسلط بر فناوری‌های جدید و داشتن سلاح اقدام کنند.

رئیس فراکسیون اصول‌گرایان رهروان ولایت مجلس در پایان خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم مسلح شدن کرانه باختری بسیار ضروری است و امروز بسیاری از افراد در فلسطین و تحلیل‌گران امور فلسطین و خاورمیانه نیز این موضوع را به‌ عنوان یک امر کاملا ضروری تلقی می‌کنند.

 

نظر شما