شناسهٔ خبر: 65214 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

شمخانی: امنیت و توسعه مستمر در جمهوری اسلامی دستاورد هم گرایی و وحدت ملی است

شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی شرایط فعلی را فرصتی بی بدیل و تاریخی پیش روی کشور دانست که در صورت بهره برداری مناسب از آن ظرفیت ها و شاخص های امنیت ملی کشور ارتقاء قابل توجهی خواهد داشت.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، رئیس و نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورایعالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کردند.  

شمخانی در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه های سیاست خارجی، مقابله با تحریم ها، پیشرفت های اقتصادی و مقابله با فساد، شرایط فعلی را فرصتی بی بدیل و تاریخی پیش روی کشور دانست که در صورت بهره برداری مناسب از آن ظرفیت ها و شاخص های امنیت ملی کشور ارتقاء قابل توجهی خواهد داشت.

وی توجه به رفع تهدیدات ناشی از مسائل اقتصادی و اجرای سیاست های ابلاغ شده در موضوع اقتصاد مقاومتی را مهم و از اولویت های اصلی امنیت ملی برشمرد و افزود؛ امنیت در ایران بومی و بر اساس همگرایی آحاد شهروندان جمهوری اسلامی و علاقه و اهتمام آن ها به نظام استوار است.

دبیر شورایعالی امنیت ملی باور و عقیده جوانان و مسئولین به پیشرفت و تقویت بنیه و ساخت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور را عامل مقوم امنیت ملی و اصلی ترین دلیل ثبات و امنیت کشور در شرایط بحرانی منطقه دانست.

شمخانی توجه و پیگیری حل مسائل استان ها را با تدبیر و مدیریت جهادی وظیفه مهم نمایندگان دانست و بر آمادگی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی برای تسهیل در انجام این امور تاکید کرد.

در این جلسه تعدادی از نمایندگان نیز با ارائه گزارشی از دغدغه های اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه های امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن مفید دانستن برگزاری این جلسات، بر همکاری بیشتر میان مجلس و دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی تاکید کردند.

نظر شما