شناسهٔ خبر: 65216 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بروجردی:

ایران توان کشف پرنده‌های رادارگریز را در اختیار دارد

بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس شناسایی پهپادها را امری بسیار مشکل دانست و تصریح کرد: با توجه به رادارگریز بودن پهپادها و کوچک بودن آنها در فضا، تشخیص آنها بسیار مشکل است که ما این توانمندی را پیدا کردیم.

به گزارش نماینده علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس، اظهار داشت: با توجه به موفقیت افتخارآمیز سپاه پاسداران در ساقط کردن پهپاد رژیم‌صهیونیستی، در جلسه غیرعلنی صبح امروز از امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء و سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران دعوت کردیم تا گزارشی از این حادثه ارائه کنند.

وی شناسایی پهپادها را امری بسیار مشکل دانست و تصریح کرد: با توجه به رادارگریز بودن پهپادها و کوچک بودن آنها در فضا، تشخیص آنها بسیار مشکل است که ما این توانمندی را پیدا کردیم.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی خاطرنشان کرد: می‌بینیم که حزب‌الله لبنان موفق می‌شود پهپاد ایوب را با عمق ۴۰۰ کیلومتری رژیم‌صهیونیستی با آن همه تجهیزات راداری مدرنی که آمریکا‌یی‌ها به آنها دادند، بفرستد. لذا درمی‌یابیم که چقدر شناسایی پهپادها مشکل است و ما در این عرصه چقدر موفق بودیم که این پهپاد را شناسایی و مهندسی کردیم.

بروجردی موفقیت سپاه پاسداران در ساقط کردن پهپاد رژیم‌صهیونیستی را یک موفقیت نظامی جهانی عنوان کرد و گفت: اگر از نمایشگاه توانمندی دفاعی بازدید داشته باشید، مشاهده می‌کنید که پیشرفت‌های ما به لحاظ راداری قابل مقایسه با گذشته نیست و ما توانسته‌ایم این فناوری پیشرفته را تبدیل به توانمندی بومی کنیم و خوشبختانه وضعیت‌مان در این عرصه به مراتب بهتر است.

وی اظهار داشت: سپاه پاسداران در حال بررسی هستند که این پهپاد از کجا برخواسته که حتما در زمان خودش اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

نظر شما