شناسهٔ خبر: 65243 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

نقدی بر یک حرکت نسنجیده اجتماعی ؛

از چالش آب یخ تا واقعیت هایی که دیده نمی شوند !

چالش

نماینده - در روزهای اخیر رسانه های مجازی و حقیقی به تبلیغ مراسمی مشغولند که به چالش آب یخ مشهور شده است .

به چرایی این اقدام و این که از کجا شروع شد کار نداریم و این که آیا برای کمک به یک بیماری چنین روشی پسندیده است و یا راه های دیگری نیز می توان امتحان کرد علی الحساب کاری نداریم !

سخن این جا است که آیا بانیان خارجی و داخلی این «چالش» با خود اندیشیده اند که در دنیای معاصر که هزاران نفر و به تعبیر دقیق تر میلیون ها انسان در معرض کشتار از سوی قدرت های جهانی و نوکران منطقه ای و بین المللی آن ها هستند و در شرایطی که عده ای جام خون می نوشند و گروهی دیگر خاک بر سر خود می ریزند ، قبرستان ها آباد و شهرها ویران می شود چه نیازی است به این کار که جز یک بازی دو سه روزه و مشغول شدن هنرمندان ، ورزشکاران و ...که باید زبان گویای مردم و دردهای آنان باشند عایدی نخواهد داشت!

شاید از هنرمندان مشغول شدن به چنین کارهایی بعید نباشد ! آنان چنین عادت کرده اند که چند صباحی خوش باشند و کرده های ناپسند خود را با کارهای سطحی و عوامفریبانه ای چون چالش آب یخ که ظاهرا به منظور کمک به بیماران شایع کرده اند جبران کنند ولی آیا صدا و سیما نیز چنین مسئولیتی بر گردن دارد؟!

به عنوان نمونه برای اولین بار در برنامه زنده شبکه دوم سیما مجید واشقانی از بازیگران سینما و تلویزیون سطل آب یخ را روی خودش ریخت و پوریا پورسرخ را نیز به این چالش دعوت کرد.

صدا و سیما باید به فرموده حضرت روح الله یک دانشگاه عمومی باشد و آیا واقعا رسالت به این مهمی با پرداختن به امور سطحی و خنده دار و در عین حال تاسف باری چون «چالش سطل آب یخ» سازگار است؟!

چند روز پیش در شبکه دوم سیما و در یکی از بخش های خبری به این چالش پرداخته و این اقدام نقد شد ولی در همان شبکه چنین اقدامی در یک برنامه دیگر تبلیغ گردید و این دو گانگی ها را مردم چگونه باید برای خود توجیه کنند؟!

و سخن آخر این که در خشکسالی عاطفه که عده ای روزانه خاک بر سر عزیزانشان می ریزند و با آنان وداع می کنند و در شرایطی که کمبود آب انسان ها را تهدید می کند مشغول شدن به کارهای خنده دار ، سبک و ...جز تاسف چیزی عاید مان نخواهد ساخت !

نظر شما