شناسهٔ خبر: 65254 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آیت الله موحدی کرمانی در کنگره جامعه اسلامی مهندسین:

مسئولان فرهنگی درباره پیشرفت فرهنگ پاسخگو باشند

موحدی کرمانی قائم مقام جامعه روحانیت مبارز گفت: ما در حال حاضر در شهریور ماه هستیم اما نمی‌دانیم مسائل فرهنگی چقدر پیش رفته است لذا مسئولان فرهنگی باید جواب دهند که با این همه نهاد فرهنگی چقدر پیش رفته‌ایم.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یازدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین که صبح امروز پنج‌شنبه در سازمان ارتباطات و تبلیغات اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت و پیروزی چشم‌گیر مردم مقاوم غزه و همچنین گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت:‌ مسئله تشکل یکی از مسائل بسیار مهمی است که نیاز به استدلال ندارد و اگر انسانی به یک مکتب پایبند باشد باید اقدام به تشکیل تشکل کند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با بیان اینکه مردم انقلابی ایران برای توفیق در این زمینه باید تشکیلات متعددی داشته باشند، افزود: اگر استعدادها شناخته و بکارگیری شود آن وقت می‌توان امیدوار بود که این حرکت توفنده انقلاب باقی بماند.

امام‌جمعه موقت تهران تصریح کرد: ‌اگر از ایجاد چنین تشکیلاتی غفلت شود و استعدادها در این زمینه شکوفا نشود از آن طرف افرادی با نیات پلید دست به تشکل و کار منسجم بزنند، خوف این وجود دارد که آنها موفق شوند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم درباره اهمیت تشکیلات دینی تصریح کرد: باید ایستاد و مشکلات شما را به زانو در نیاورد و کسانی که در این مسیر هستند باید صابر باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید صابران یک مجموعه شوند و این همان تشکل است، گفت:‌ اگر میلیون‌ها انسان صابر، انقلابی و متدین به صورت جداگانه در کشور فعالیت کنند، به جایی نمی‌رسند چون تلاش‌های جداگانه اثری ندارد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با تأکید بر اینکه برای انقلاب به بینش و فعالیت سیاسی، ‌فرهنگی‌، اقتصادی و حتی نظامی نیاز است، ‌ یادآور شد: اگر اقتصاد سالم باشد امکانات به همه خواهد رسید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جایگاه کار تشکیلاتی گفت: تشکل‌های متعدد با امت واحد منافاتی ندارد اما همه آنها باید به سوی یک هدف و آن هم تعالی اسلام و مبارزه با اسلام حرکت کنند.

وی صبر، ارتباط برقرار کردن و تقوای الهی را از توصیه‌های قرآنی برشمرد و یادآور شد: نباید برای مقاصد دنیوی عضو این تشکل‌ها شد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی بر همین اساس به درگیری داخل گروه‌های داعش و تروریست‌ها اشاره کرد و متذکر شد:‌ در دلی که محبت خدا نباشد و محبت دنیا در آن وجود داشته باشد نمی‌توانند با یکدیگر جمع شوند، از این رو باید برای غلبه بر دشمن و پیروزی حق بر باطل تشکیلات ایجاد کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به لزوم محبت و دوستی و نهی شدید غیبت در قرآن گفت: امام (ره) خیلی درباره شاه می‌گفت باید جنایات او گفته شود و بالاخره این موضوع مردم را آگاه و روشن کرد از این رو در برخی موارد غیبت واجب است.

وی رکن اساسی در تمام تشکیلات دینی را امر ولایت عنوان کرد و گفت: اهمیت این موضوع به خاطر این است که ولایت در واقع تداوم ولایت رسول‌الله(ص) و ائمه معصومین(ع) است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در ادامه سخنان خود به نامگذاری امسال با عنوان سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: ما در حال حاضر در شهریور ماه هستیم اما نمی‌دانیم مسائل فرهنگی چقدر پیش رفته است لذا مسئولان فرهنگی باید جواب دهند که با این همه نهاد فرهنگی چقدر پیش رفته‌ایم.

خطیب موقت تهران با تأکید بر اینکه ما از بی‌حجابی، کم‌کاری در ادارات، زیرمیزی و رشوه شکوه داریم، ‌ به طرح سوالی مبنی بر اینکه پس کار فرهنگی در این میان چیست، ادامه داد:‌ تمام مشکلات جامعه با فرهنگ اسلامی حل می‌شود.

وی تأکید کرد: حتی مشکلات اقتصادی هم فرهنگی است و در این صورت اقتصاد مقاومتی موفق خواهد شد و در غیر اینصورت اقتصاد ما وابسته به نفت و بیمار خواهد بود و بر همین اساس رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید به درون بپردازید و تولید را زیاد کنید.

آیت‌الله موحدی کرمانی مدیریت جهادی را منطبق بر دستورات دقیق اسلام دانست و در اهیمت کار در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اسلام هر کاری را ارزشمند می‌داند.

وی در پایان خطاب به اعضای جامعه مهندسین گفت: امیدوارم که این خدمات ۲۲ ساله شما بهشت را برایتان تضمین کرده باشد که البته شرط آن تقوی است.

 

نظر شما