شناسهٔ خبر: 66527 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

عارف: همسرم کاندیدای انتخابات مجلس نمی شود

عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان درباره اینکه آیا همسرتان کاندیدای انتخابات مجلس خواهد شد؟ گفت: از خانواده من کسی کاندیدا نخواهد شد.

به گزارش نماینده محمد رضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در گفتگو با ایرنا، درخصوص فعالیت اصلاح طلبان در انتخابات آینده، گفت: راهبرد اصلی ما پیروزی و به دست آوردن اکثریت کرسی در مجلس است. مجلس آینده باید دغدغه اش منافع و مصالح ملی باشد به جای بخشی نگری و پیگیری مسایل جاری از این رو باید مجلسی روی کار بیاید که متخصص و توانا واشراف به همه امور داشته باشد.

وی با بیان اینکه ترکیب مجلس فعلی فراگیر نیست، اظهارداشت: الان ظرفیت ۵۰ درصد دانشگاه ها را بانوان تشکیل می دهند و این در حالی است که تعداد نمایندگان زن مجلس هنوز تک رقمی است. براین باوریم از این پتانسیل در همه امور به خصوص در مجلس باید استفاده کنیم تا حضور خانم ها جدی تر باشد و جوانان نیز باید حضور جدی تری داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین درخصوص راه اندازی دانشگاه خود(خوارزمی)، گفت: اواخر سال ۸۴ تقاضای دانشگاه کردیم. برنامه ما این بود که یک دانشگاه کیفی ایجاد کنیم.

در هیات موسس دانشگاه، ۳ تن از روسای سابق دانشگاه تهران هستند و ۳ نفر از وزرای علوم سابق؛ بر این اساس مجوز دانشگاه را گرفتیم و زمینی را در هشتگرد گرفیتم که در حال پرداخت اقساط آن هستیم.

وی با بیان اینکه طبیعی بود بعد از برنامه ریزی ها بلافاصله به مانع منابع مالی برخورد کردیم، افزود: افرادی هم قصد همکاری با ما را داشتند اما بنای ما این بود که هر پولی و هر شریکی را نپذیریم، توصیه دوستان این بود که دوره های کاردانی و کارشناسی را راه اندازی کنیم تا برگشت سرمایه داشته باشیم که البته هیات موسس آن را رد کرد. ما می خواستیم خودکفا شویم و بعد کار کیفی انجام دهیم.

عارف خاطرنشان کرد: یعنی هم دوره های لیسانس و هم دوره تحصیلات تکمیلی ما با کیفیت باشد. موافقت اصولی را در مورد دانشگاهمان بدون ذکر نام از وزارت علوم گرفتیم البته درمکاتبات داخلی خودمان اسم «خوارزمی» را گذاشتیم اما هیچ زمانی تقاضایی را از وزارت علوم به اسم خوارزمی نداشتیم چون اگر می خواستیم تقاضا کنیم باید شروع فعالیت را اعلام می کردیم تا آنها تصویب کنند.

وی با اشاره به اینکه در شورای عالی انقلاب فرهنگی در مقطعی دانشگاه تربیت معلم حصارک تقاضای تغییر نام به خوارزمی را داد و خودم آنجا موافقت کردم، یادآورشد: می توانستم آنجا بگویم خودمان این نام را ذخیره داریم اما دیدم مطرح کردن این موضوع غیر اخلاقی است که وعده آینده بدهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: در رسانه ها گفتند اسم خوارزمی است البته ما هیچ ادعایی نداریم و امیدواریم اگر منابع لازم را تامین کردیم و پولی بدست آوردیم دانشگاهمان را با هماهنگی وزارت علوم و با نام دیگری راه اندازی کنیم.

عارف در ادامه پیرامون عدم انتشار روزنامه امید ایرانیان، توضیح داد: برنامه انتشار روزنامه «امید ایرانیان» عین برنامه دانشگاه ما است. در فعالیت هایمان یک مشکل کوچک یعنی منابع مالی داریم هر وقت این مشکل حل شود، روزنامه را منتشر می کنیم. مجوزی که برای روزنامه گرفتیم مدت۶ ماهه اش به اتمام رسیده و ما درخواست تمدید مجوز کردیم تا انشاءالله بتوانیم روزنامه را راه اندازی کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش" همسر شما در انتخابات مجلس شرکت خواهد کرد"؟ گفت:از خانواده من کسی کاندیدا نخواهد شد.

نظر شما