شناسهٔ خبر: 66699 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

وقتی دایی جلوی دهان پیروانی را گرفت! + عکس

دیروز اتفاقات تلخی در تمرین پرسپولیس افتاد و یک روز تاریخی در فوتبال ایران ثبت شد.

به گزارش نماینده، تقابل حمید درخشان و علی دایی، همبازیان سابق و حتی مربی و شاگرد سابق، یک دوئل عجیب را در فوتبال ایران رقم زد.

حمید درخشان وقتی در سال ۱۳۷۲ و در ۳۵ سالگی با نظر علی پروین به تیم ملی فوتبال برگشت، در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا به عنوان کاپیتان برای تیم ملی به میدان رفت و یکی از بهترین پاس گل های تاریخ فوتبال ایران را به علی دایی داد! این شاید از شوخی های روزگار باشد که آن مرد ۳۵ ساله با موهای کم پشت که قرمزها به او لقب « حمید آتیش پاره» داده بودند در آخرین دقایق بازی مقابل ژاپن روی خط نیمه توپ را گرفت و بعد از دور زدن بازیکن های ژاپنی با پاسی ظریف و روی زمین که بی شباهت به پاس های ژاوی و اینیستا نبود که بعدها ستاره شدند، علی دایی را با دروازه بان ژاپن تک به تک کرد. دایی که آن روزها با قامت استخوانی و سبیل های باریک می رفت به یک اسطوره تبدیل شود دروازه بان را دریبل زد و گل.... ایران ۲ – ژاپن ۱. مسابقاتی که فرجامی تلخ داشت اما در یادها ماند. همه یادشان هست که بهزاد غلامپور نمایشی فاجعه بار داشت و علی دایی تک ستاره تیم بود. حالا بعد از ۲۰ سال، همان حمید درخشان این بار دایی و غلامپور را دور زد و سرمربی قرمزها شد... امان از شوخی های روزگار!

 در هر حال دیروز حضور طرفداران پرسپولیس و چند شقه شدن آنها در طرفداری و مخالفت از دایی هم صحنه های عجیب و غریبی را به وجود آورد. کسی هم جلودار مردم نبود و آنها وارد زمین شده بودند و همراه با خبرنگاران دور علی دایی و کادرفنی سابق پرسپولیس را گرفته بودند و با هم بحث می کردند. زمانی که گفته شد دایی به همراه دستیارانش وارد زمین تمرین شده است، برخی گفتند که دایی اشتباه کرده اما وقتی شیوه برکنار شدنش را دیدند به دایی حق دادند که وارد زمین تمرین شود. او حکمی مبنی بر اخراج دریافت نکرده بود و به قول خودش در خبرگزاریها و سایتها خبر اخراجش را شنیده بود. طرفداران هم با بازیکنان و مربیان و خودشان هم درگیر شدند تا پای نیروی انتظامی هم به ورزشگاه درفشی فر باز شود و حتی پلیس علی دایی و دستیارانش را تهدید کند که امروز به ورزشگاه نروند. در هر حال با اعمال نفوذ حمیدرضا سیاسی، رئیس هیات مدیره پرسپولیس، هیات مدیره علی دایی و علیرضا رحیمی، سرمربی و مدیرعامل پرسپولیس را از کار برکنار کردند تا بهروز منتقمی سرپرست پرسپولیس شود و همه چیز بیشتر گره بخورد. امروز کنفرانس مطبوعاتی بازی پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان برگزار می شود اما کسی نمی داند فردا دایی به کنفرانس می رود یا درخشان؟ سازمان لیگ امروز روز شلوغی را سپری خواهد کرد. روز شلوغی که آبستن حوادث زیادی است.

در هر حال عکسی که می بینید مربوط به یکی از حوادث دیروز است. جایی که یکی از خبرنگاران به افشین پیروانی می گوید:«آقای حميد درخشان توی رختكن منتظرند تا شما بيايید تا از شما رخصت بگيرد.» افشین پیروانی هم قاط می زند و با حرفهای عجیب و غریبی واکنش نشان می دهد:«من؟ من بيام با حميد درخشان(...) حرف بزنم؟!» خبرنگاران همچنان در بهت و حیرت هستند:«من برم تو رختكن،می دونم باهاش چیکار کنم! (...) (...)(...) با تک تک آدمهایی که داخل رختکن هستن می دونم باید چیکار کنم!»

خبرنگاران که تعدادشان زیاد است و حدود ۴۰-۵۰ نفری هستند و همه اطراف پیروانی هستند صدایش را هم ضبط می کنند:« من خودم به خدمت تك تك آدماي تو رختكن می رسم و (...) علی دایی که بهت خبرنگاران و عصبانیت پیروانی را می بیند جلوی دهان پیروانی را می گیرد. اما پیروانی مدام بد و بیراه می گوید و سر آخر دایی مجبور می شود که او را از نیمکت ذخیره بلند و کند و از جلوی مردم و خبرنگاران دورش کند. البته خبرنگاران مانده بودند که چطور که این کلمات را مخابره کنند اما در هر حال فایل صوتی پیروانی می تواند بعدها به قیمت بالایی فروخته شود. البته اگر قبل از انتشار، در سایتها و شبکه های اجتماعی پخش نشده باشد.

عکسهای که می بینید  اتفاقاتی است که دیروز در تمرین پرسپولیس افتاده است. عکسهایی که البته تکان دهنده هم هست. وقتی تمرین تعطیل می شود تا یک تصمیم مدیریتی جنجالی گرفته شود و اشک دایی درمی آید.

 

منبع: نود

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۵:۴۲ 0 0

    لعنت براین فوتبال کثیف
                                

نظر شما