شناسهٔ خبر: 67082 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق

مهدی مقدم خواننده پاپ :

بهترین سال‌های زندگی‌ام با فریب شبکه‌های ماهواره‌ای و بی‌تجربگی خودم دود شد

بهترین سال هایی که می توانستم در آن پیشرفت داشته باشم به خاطر فریبکاری شبکه ها و بی تجربگی خودم "دود" شد و وقتی دور و برم خالی شد و هیچ کسی سراغ از من نگرفت و همان جریانی که به دنبال بایکوت کردن موسیقی داخل کشور بود دام خود را برای جوان های دیگر پهن کرد.

به گزارش نماینده به نقل از مشرق، مهدی مقدم خواننده ای که با وجود انتشار سه آلبوم مجاز، به دلیل همکاری با تعدادی از شبکه های ماهواره ای نتوانسته مجوز برپایی کنسرت را دریافت کند از جریانی که طی یک دهه اخیر با شبکه ها و سایت های مبتذل به جان موسیقی ایران افتاده حرف زد. او در گفتگوی اختصاصی با "مشرق" عنوان کرد: آنهایی که اوایل دهه هشتاد می خواستند به فرهنگ ما لطمه بزنند، خیلی دقیق و درست موسیقی را شناسایی کردند و آنرا وسیله تخریب و تهاجم قرار دادند. چون موسیقی پاپ یک شاخه هنری نوپا بود و از طرف دیگر بین جوان ها بُرد و تاثیر گذاری داشت و از همه مهم تر اغلب کسانی که به عنوان خواننده در آن حضور داشتند جوان های کم تجربه ای مثل من بودند که استعداد فریب خوردن داشتند!
مقدم ادامه داد: اگر درایت مسئولان فرهنگی کشور نبود، موسیقی پاپ در همان سالهای نخست از بین می رفت و چیزی از آن باقی نمی ماند و مردم ما برای تماشای کنسرت ها باید به کشورهای مجاور می رفتند و در مبتذل ترین فضاها، آهنگ های مبتذل را می شنیدند اما با تدبیر مسئولان نه تنها مبارزه را به دشمن نباختیم بلکه الان موسیقی سالم به یکی از دستاوردهای فرهنگی ما تبدیل شده و تاکنون میلیون ها نفر در کنسرت های مختلف داخل کشور شرکت کرده اند.
خواننده آلبوم های خونسرد و سونامی که به خاطر پخش آثارش از شبکه های ماهواره ای حق فعالیت نداشت و پس از مدت ها از دو سال پیش با آلبوم جدیدش (احتیاط) دوباره به جمع خواننده های مجاز پیوست، گفت: بهترین سال هایی که می توانستم در آن پیشرفت داشته باشم به خاطر فریبکاری شبکه ها و بی تجربگی خودم "دود" شد و وقتی دور و برم خالی شد و هیچ کسی سراغ از من نگرفت و همان جریانی که به دنبال بایکوت کردن موسیقی داخل کشور بود دام خود را برای جوان های دیگر پهن کرد. الان که موج جدیدی از تخریب ها آغاز شده دوست دارم به خواننده های نسل جدید بگویم: فریب دانلود و شهرت را نخورید. هیچ کسی جز سیستم فرهنگی داخل کشور نمی تواند به شما کمک کند.

وی با بیان اینکه گذشت زمان و از دست دادن فرصت های خوب باعث شده تا من خودم را قضاوت کنم و بابت اشتباهاتم عذر بخواهم، افزود: واسطه هایی که وعده سرخرمن می دهند هرگز دلسوز وضعیت خواننده های داخلی نبوده اند و نیستند.

نظر شما