شناسهٔ خبر: 67149 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم

درآمد یک میلیارد دلاری داعش از نفت

گروه داعش از پايگاه مالي خاصي برخوردار است به گونه اي كه ميزان درآمد ساليانه آنها از صادرات نفت يك ميليارد دلار برآورد مي شود.

به گزارش نماینده به نقل از العالم، آندره باکالانوف معاون رئیس انجمن دیپلمات های روس تأکید کرد: اوضاع در عراق و سوریه بسیار بحرانی است بویژه که شمار افراد مسلح داعش به ۲۹ هزار نفر رسیده اند که هفت تا هشت هزار نفر از آنها از خارج آمده اند و ۷۰ درصد آنها از تجربه نظامی و تبحر خوبی در استفاده از سلاح برخوردار هستند.
وی در نشستی تحت عنوان "نبرد آمریکا با تروریسم در سوریه - هدف واقعی" در خبرگزاری "روسیا سگودنیا" گفت: داعش در عراق و سوریه روزانه حدود هشتاد هزار بشکه نفت تولید و به مبلغ ۳.۲ تا ۳.۳ میلیون دلار به فروش می رساند، که معادل یک میلیارد دلار در سال می شود. آنها همچنین سیستم ویژه آدم ربایی و فروش آنها را در دستور کار خود قرار داده اند.
این دیپلمات روس خاطرنشان کرد: وقتی آمریکا برای اجرای نقشه هایش تلاش را آغاز کرد، هشدارهای ما را مدنظر قرار نداد اما وقتی مسائل پیچیده شد، آمریکا درصدد ایجاد ائتلاف علیه داعش برآمد.
باکلانوف تاکید کرد که کشورش به شدت با سیاست آمریکا درباره استفاده از حریم هوایی سوریه بدون موافقت این کشور و اعمال تحریم شورای امنیت مخالف است.

نظر شما