شناسهٔ خبر: 67151 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رئیس دانشگاه چارسده پاکستان:

انقلاب اسلامی ایران معجزه قرن بود

چارسده دکتر فضل رحیم مروت رئیس دانشگاه چارسده در دیدار با مسئول خانه فرهنگ کشورمان درپیشاورگفت: انقلاب اسلامی ایران معجزه قرن بود.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، دکتر «فضل رحیم مروت» رئیس دانشگاه چارسده  با حضور در خانه فرهنگ کشورمان درپیشاور با علی یوسفی مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، رحیم مروت ضمن اشاره به جایگاه و وضعیت دانشگاه چارسده و تلاش این دانشگاه در برگزاری کلاس های آموزش کوتاه مدت وبلند مدت زبان و ادبیات فارسی برای دانشجویان اظهار داشت : زبان فارسی برای مردم پاکستان بیگانه نیست.

وی ادامه داد: با اینکه پدرم در هیچ دوره درسی زبان فارسی جزو درس هایش نبود ولی در مکتب خانه، کتاب های گلستان، بوستان سعدی وخمسه نظامی را خوب خوانده بود وما را نیز علاقه مند به فراگیری زبان فارسی در دوره راهنمایی نمود که من به راحتی فارسی را می خوانم وبه زبان فارسی دری تقریبا حرف می زنم.

رئیس دانشگاه چارسده گفت: انقلاب اسلامی ایران معجزه قرن بود وامام خمینی(ره) رهبری بوده است که مردم را به وحدت رساند وایشان تمام پیش بینی های لازم  را از قبل محاسبه کرده بودوبه همین دلیل بود که انقلاب اسلامی ایران سال های جوانی خود را به موفقیت گذراند وبا امنیت کامل وارد سال های میانه شده است.

سپس رحیم مروت در خصوص همکاری های آینده دانشگاهی با خانه فرهنگ ایران در خصوص برگزاری سمینار و نشست های علمی، ادبی و همچنین بوستان وگلستان ودیوان حافظ ومثنوی خوانی تاکید کرد.

در پایان رحیم مروت لوح یادبود دانشگاه با جاخان چارسده را به رئیس خانه فرهنگ ایران اهداء کرد  و یوسفی نیز یکی از کتاب های نفیس دیدنی های ایران را  متقابلا به رئیس دانشگاه چارسده  تقدیم نمود.

نظر شما