شناسهٔ خبر: 67153 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

انتقاد از بی‌‌مهری آموزش و پرورش نسبت به دانشنامه قرآن ویژه نوجوان

خراسانی مدیر اجرایی دانشنامه قرآن کریم ویژه نوجوانان از بی‌توجهی آموزش و پرورش نسبت به خرید دانشنامه قرآن کریم ویژه نوجوان برای کتابخانه‌های مدارس و آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم قرآنی انتقاد کرد.

به گزارش نماینده، حجةالاسلام والمسلمین علی خراسانی مدیر اجرایی دانشنامه قرآن کریم مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم در گفت‌وگو با تسنیم، ‌ از آماده انتشار شدن جلد سوم و چهارم دانشنامه قرآن کریم ویژه نوجوانان خبر داد و گفت‌: پیش از این قرار بود جلد دوم برای عرضه در نمایشگاه قرآن کریم منتشر شود‌ اما هنوز منتشر نشده است در عین حال ما تألیف جلد سوم را به پایان برده و جلد چهارم نیز در حال اتمام است.

وی ادامه داد:‌ جلد سوم دانشنامه در مجموع ۱۲۰ مدخل دارد، ‌ با مقاله «انفال» شروع می‌شود و با مقالاتی هم‌چون «اولی‌الامر»، «اهل بیت»، ‌ «اهل بیت و قرآن»، ‌ «ایام الله»‌، «ایرانیان»، ‌‌ «ایمان»‌، «ایوب»، «باران»، ‌ «بازار»، «باطن»، ‌ «باقی»، ‌ «بخل»، «بدعت»، «بردگی»، ‌ «برزخ»، ‌ «برهان حرکت»، «بشارت»، «بقیةالله»، «بلاغت قرآن»، «بلوغ»، «بنی اسرائیل»، «بنی امیه»، ‌ «بنی هاشم»، «بهداشت»، ‌ «بهشت»، ‌ «بیعت»‌ و ... ادامه پیدا می‌کند.

خراسانی افزود:‌ با توجه به این‌که نظام درسی مقطع ابتدایی ۶ سال شده است و مقطع دبیرستان نیز ۶ سال، ‌ مخاطبان دبیرستانی نیز به جرگه مخاطبان دانشنامه اضافه شده‌اند‌، دانشنامه قرآنی نوجوانان با گستردگی و ملاحظه ادبیات قابل قبول برای نوجوانان برای نخستین‌‌بار است کمه در کشور منتشر می‌شود.

وی افزود: انتظار ما این است که هم دانش آموزان از این دانشنامه استقبال کنند و هم مدیران آموزش و پرورش نسبت به این کار و تهیه این اثر برای مجموعه‌های خود اقدام کنند، ما از مجموعه متولیان کتابخانه‌های مدارس گلایه مند هستیم، ‌ چرا که در بسیاری از مدارس جای خالی این مجموعه و مجموعه‌های مشابه دیده می‌شود.

نظر شما