شناسهٔ خبر: 67183 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

گزارش بان کی مون، بخشی از چرخه بین المللی بر ضد ایران است

جواد لاریجانی 2 دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: به گزارش نابجای بان کی مون در نامه ای بیش از ۵۰ صفحه اشکال حقوقی و فنی گرفته ایم و این گزارش بخشی از چرخه بین المللی بر ضد ایران است.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، محمد جواد لاریجانی پس از جلسه کمیته هماهنگی ستاد حقوق بشر که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساختمان این ستاد برگزار شد در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از محورهای مورد بحث ما در این جلسه، تهاجمات حقوق بشری تحت عنوان آزادی بیان است که بر ضد جمهوری اسلامی ایران بیان می شود که نمونه این تهاجمات در گزارش پوچ، بی معنا و سرسری بان کی مون بیان شده بود.

وی گفت: در این جلسه، آقای جنتی آمارهای افتخارآفرینی را مطرح کردند که مطرح نشدن این دستاوردها در صحنه جهانی از مظلومیت نظام ماست.

لاریجانی با اشاره به اینکه ما به دنبال پرده برداری از چهره زیبای اسلامی هستیم، افزود: گروههای تکفیری و تروریستی ساخته شده دست آمریکا، غرب و صهیونیست سعی دارند چهره مبارک اسلام را که دین عقلانیت، تفکر، اعتدال، درستی و خوب زندگی کردن است مخدوش کنند.

وی گفت: با کمک دوستانمان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفاع مفصلی را از دستاوردهای نظام ساماندهی خواهیم کرد و جمهوری اسلامی ایران در آینده ای نزدیک باید گزارش یو پی آر (Univesal periodic Review بررسی دوره ای جهانی) خود را در سازمان ملل مطرح کند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در ادامه گزارش اخیر بان کی مون را گزارشی نابجا خواند و گفت: ما در بیش از ۵۰ صفحه، اشکالات حقوقی و فنی این گزارش را بیان کردیم و فکر می کنیم حیثیت سازمان ملل و مکانیسم های بین المللی در این زمینه زیر سوال رفته است.

لاریجانی گفت: جمهوری اسلامی ایران در بنای نظام مدنی سیاسی بر اساس عقلانیت اسلامی تجربه ای ۳۵ ساله دارد و توانسته است ایران دست نشانده غرب را به بزرگترین، قوی ترین و موثرترین کشور منطقه تبدیل کند و ما به آزادی های دموکراتیک و دموکراسی بی نظیری که با حجمی وسیع در این کشور وجود دارد افتخار می کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه نقشی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشان دادن جایگاه ایران در دفاع از حقوق بشر قائلید؟ افزود: وزارت ارشاد مهمترین نهاد فرهنگی کشور است و با مجموعه امکاناتی که برای استقرار و معرفی اسلام دارد با تهاجمات مقابله می کند و باید همه نشان دهیم که دروغ های مفتضحی علیه ما مطرح می شود.

لاریجانی گفت: باید تلاش کنیم تا نشان دهیم نظام مدنی- سیاسی ما با وجود نواقصی که دارد یکی از مهمترین و قدرتمندترین نظامهای دموکراتیک منطقه است.

وی افزود: اگر دموکراسی مهم است کشورهای غرب باید احترام زیادی به ایران بگذارند که با رای مردم همه نهادها جابجا می شوند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: انتخاب آقای روحانی سند بسیار مهمی بر ریشه دار بودن دموکراسی در جمهوری اسلامی ایران است و اینها را باید به دنیا معرفی کنیم تا همگان بدانند اسلام دین درست زندگی کردن و دین پیشرفت، توسعه و علم است.

حقوق بشر اسلامی، سرآمد قوانین حقوق بشری جهان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حقوق بشر اسلامی بیش از همه قوانین و حتی منشور حقوق بشر سازمان ملل متحد، آزادی آحاد بشر را در نظر گرفته و این آزادی امروز در کشور ما هم کاملا مشهود است.

علی جنتی پس از پایان جلسه کمیته هماهنگی ستاد حقوق بشر قوه قضائیه که به میزبانی این ستاد برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: ما در این جلسه درباره آزادی هایی که در قانون اساسی برای آحاد ملت منظور شده است، بحث و بررسی کردیم به ویژه آزادی هایی که در اصل ۲۴  قانون اساسی با عنوان آزادی بیان برای مطبوعات و رسانه ها بیان شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز حدود ۶ هزارو۶۰۰ نشریه اعم از مکتوب و الکترونیک مجوز فعالیت دارند، گفت: همه کسانی که حرفی برای زدن دارند و مجوز گرفتند، در چارچوب قانون می توانند فعالیت کنند.

جنتی گفت: بحثی هم هست مبنی بر اینکه آنچه که غربیها بعنوان حقوق بشر مطرح می کنند تا چه اندازه با حقوق بشراسلامی انطباق و یا تعارض دارد؟

وی افزود: در این خصوص اعتقاد ما این است که حقوق بشر اسلامی به آزادی آحاد بشر توجه دارد و این توجه بیش از همه قوانین جهانی و حتی منشور حقوق بشر سازمان ملل متحد است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بحث دیگر ما در این جلسه این بود که در حوزه مطبوعات و رسانه ها و فرهنگ چه کار کنیم تا بهانه به دست دیگران داده نشود و نتواند فشاری بر جمهوری اسلامی ایران اعمال کنند.

نظر شما