شناسهٔ خبر: 67195 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

قالیباف:

با آقاسالاری و رفتارهای سیاسی، مشکلات زنان قابل حل نیست

قالیباف شهردار تهران با بیان اینکه با آقاسالاری و رفتارهای سیاسی، مشکلات زنان قابل حل نیست، گفت: به جای مدیریت،‌زنان را برای منشی‌گری می‌خواهند.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدباقر قالیباف شهردارتهران در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت بعد از حضور بنده در نیروی انتظامی زنان ارتقای درجه یافته و سرگرد و سرهنگ می‌شدند که قبل از من مخالفت‌های زیادی صورت می‌گرفت و این اتفاق رخ داد و شما شاهد هستید که افسران ارشد زنان در نیروی انتظامی حضور دارند و انجام وظیفه می‌کنند.

وی ادامه داد:غوغاسالاران هر حرفی می‌زنند بزنند ما در عرصه‌های اجتماعی در بیان و عمل گفتیم و اعتقاد داریم و عمل کردیم.

شهردار تهران اظهار داشت:باید بگویم بنده معتقدم که هویت اسلامی و کرامت زن در جامعه و تربیت خانوادگی غیرت ما و عفت زنان و حرمت زن، اجازه نمی‌دهد آنها وارد برخی از کارها شوند، به آنها واگذار نمی‌کنیم و این به معنای نابرابری نیست.

قالیباف ادامه داد: امروز افسر زن در پاسگاه مرزی و در دورترین نقاط کشور برود و از مرز دفاع کند کدام مرد ایرانی و افسر ایرانی این موضوع را می‌پذیرد که زن به آنجا بروند چرا برخی می‌گویند اگر نفرستید نابرابری است این حرفها چیست.

وی گفت: چرا از فرهنگ غربی و شرقی تبعیت کنیم و مانند آنها زنان در پادگان‌ها ماه‌ها و سالها حضور داشته و از خانواده دور باشند آیا این به معنای آزادی و اشتغال است؛ این چه حرف‌هایی است که شما می‌زنید.

قالیباف تصریح کرد:در حوزه مدیریتی شاهد بودم که هرجا مسئولیت با زنان بود کارها سالم‌تر و کم هزینه‌خها مدیریت بهتر کارها اداره می‌شود که در واقع نگاه کیفی سازی به کار است.

وی بیان کرد: چرا یک شغلی در یک اداره‌ای به زنی داده می‌شود که زیبننده آن زن نیست؟ آیا اگر این شغل به آن زن داده نشود محدودیت است؛ چرا مسئولیت حوزه مدیریتی را به زنان نمی‌دهید و چرا منشی پیک و کارهایی از این قبیل را به آنها می‌دهند.

قالیباف اظهارداشت: جامعه زنان باید توجه کنند که با شعارزدگی و آقاسالاری و رفتارهای سیاسی، مشکلات زنان در جامعه قابل حل و فصل نیست؛ چرا مسئولیت مدیریتی به زنان آنها نمی‌دهیم و از آنها در سطح یک منشی و تلفنچی استفاده می‌کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: ما در شهرداری تهران پست هایی داریم که بسیار زمان بر است و حداقل ۱۵ ساعت کار می‌طلبد و یا تا پاسی از شب و صبح آن کار را انجام داد آیا زنان باید در این پستها حضور یابند؛ آنجا که ما نباید فرق بگذاریم انسانیت انسان‌هاست که همه انسان‌ها را یک نوع ببینیم و جنسیت معنا ندارد.

وی افزود: آزادگی را برای همه انسان‌ها ببینیم که با همه وجود باور براین است که زنان در جامعه در عرصه اقتصادی تولید تربیت خانواده و عرصه فرهنگی حضور یافته و ما وظیفه مان این است که تلاش کنیم از بعد کمی آنها را به بعد کیفی برسانیم تا تأثیرگذار باشد

قالیباف خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک نقش زنان به عنوان الگوی پیشرفت ایرانی و اسلامی را داشته باشیم.

نظر شما