شناسهٔ خبر: 67211 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

مرکز کتاب‌پژوهی خانه کتاب افتتاح می‌شود

خانه کتاب در حاشیه این مراسم که با حضور علی جنتی برگزار می‌شود، از پنج کتاب منتشر شده "کتابشناسی ماه" رونمایی خواهد شد

به گزارش نماینده به نقل از «نسیم» مرکز کتاب‌پژوهی به منظور فراهم آوری، ساماندهی، انجام پژوهش های مرتبط و اطلاع رسانی در حوزة کتاب، در مؤسسة خانه کتاب تأسیس می شود.

این مرکز ایجاد محیط مناسب برای مطالعه، پژوهش و بهره گیری مورخان، محققان، دانشجویان و دانش پژوهان علاقه مند به مباحث کتاب، شناسایی، گردآوری، سازماندهی، حفاظت و نگاهداری و اشاعه اطلاعات آثار درباره کتاب از آغاز تا امروز و پس از آن، انجام پژوهش های در حوزه کتاب و نشر آن، ایجاد بانک های اطلاعاتی به منظور یاری رسانی و ارائه خدمات به پژوهشگران و مراجعه کنندگان و بالا بردن سطح آگاهی گروه های اجتماعی و فرهنگی مردم از پیشینه کتاب و آشنایی هر چه بیشتر آنان با این مقوله را دنبال می کند.

در این مرکز کتابها، نشریات، بروشور، بریده جراید، بروشور و پایاننامههای مرتبط با کتاب جمع آوری می شوند.

در حاشیه این مراسم نیز از ۵ کتاب منتشر شده «کتابشناسی ماه» ویژه فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد ماه نیز رونمایی می شود.

همچنین کتابفروشی های هشت شهر بزرگ کشور همچون تبریز، مشهد، قزوین، اصفهان، زنجان، ارومیه، شیراز و اهواز آثار خانه کتاب را به مخاطبان عرضه می کنند.

کتابفروشی های منتخب از معتبرترین و با سابقه ترین کتابفروشی های فعال هر شهر هستند که به صورت مشارکتی با خانه کتاب همکاری می کنند و محصولات فرهنگی این مجموعه همچون کتابها، نشریات و نشریه کتاب هفته را ارایه می دهند.

کتابفروشی دهخدا در شهر تبریز به آدرس تقاطع طالقانی و ارک با شماره تماس ۰۴۳۱۵۵۶۰۶۰۱، کتابفروشی امام در مشهد به نشانی چهار راه دکترا با شماره تماس ۰۵۱۱۸۴۳۰۱۴۷، کتابفروشی حدیث امروز در قزوین به آدرس قزوین جنب پارک ملت با شماره تلفن ۰۹۱۲۱۸۲۴۳۱۸، فرهنگسرای اصفهان در اصفهان به آدرس میدان امام حسین(ع) ابتدای چهار باغ با شماره تماس۰۳۱۱۲۲۰۴۰۲۹، کتابفروشی بهار در شهر ارومیه به نشانی خیابان امام جنب بانک ملت با شماره تماس ۰۴۴۱۲۲۳۸۴۴۸ آثار خانه کتاب را عرضه می کند.

کتابفروشی هاشمی شیراز در شهر شیراز به آدرس ابتدای خیابان قصر دشت کوچه هشتم با شماره تلفن ۰۷۱۱۲۲۲۵۶۶۹ کتابفروشی فرهنگ در زنجان به نشانی زنجان، چهار راه انقلاب، مقابل سینما قدس، کوچه رهبری شماره تماس ۰۲۴۱۳۲۲۴۵۱۶و شهر اهوازکتابفروشی پیک افتخار به نشانی خیابان فردوسی، بین کیکاوس و بختیاری پلاک ۱۴۴ با شماره تماس ۰۶۱۱۳۲۳۳۵۵۲ برای معرفی و ارایه کتاب به مخاطبان با خانه کتاب همکاری می کنند.

خانه کتاب در ماه های آینده با کتابفروشی های پنج شهر دیگر همچون همدان و بیجار همکاری خواهد کرد.

نظر شما