شناسهٔ خبر: 67214 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

"بهائیت، یکی از بال‌های صهیونیسم است"

اسرائیل/1 مدیر گروه فرق انحرافی مرکز تخصصی کلام و ادیان حوزه درگفتگو با «نسیم» با اشاره به اینکه تبلیغ بهائیت در اسرائیل ممنوع است گفت: مدالی که عبدالبهاء گرفته برای کمک به ارتش انگلستان برای تصرف فلسطین است

به گزارش نماینده به نقل از«نسیم»؛ حجت الاسلام روزبهانی، مدیرگروه فرق انحرافی مرکز تخصصی کلام و ادیان حوزه علمیه قم، در خصوص تبلیغات رسانه های غربی بر عدم حقوق شهروندی بهائی ها در ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران در خصوص حقوق شهروندی حداکثر امکانی که می توانست، برای اعضاء فرقه ظاله بهائیت فراهم ساخته است؛ از نظر حقوق شهروندی بهائی ها اکنون می توانند در شهرهای مختلف کشور زندگی کنند، می توانند شغل داشته باشند، می توانند از بسیاری امکانات داخل کشور استفاده کنند.


وی افزود: با توجه به این که بهائیت یک فرقه است و فرقه در معنای جامعه شناسی به عنوان پدیده ای ضد اجتماعی است؛ در قوانین بسیاری از کشورها، حتی کشورهای مدعی حقوق بشر، برای فرقه ها قوانین بسیار سخت گیرانه ای وضع شده است که اگر بخواهید قوانین ایران را در مقایسه با آن کشورها بسنجید، پی می برید ایران قوانین بهتری را برای این فرقه ها قائل شده است.


روزبهانی با تاکید بر این که بهائیت یک فرقه است، اذعان داشت: این امر صرفا یک اعتقاد مذهبی نیست. با توجه به ساختار، به وجود آمدن، شیوه تصرف و تکوین این فرقه است، بهائیت با پیدایش فرقه گونه، ادامه حیات فرقه گونه و با وابستگی شدید به کشورهای مختلف به خصوص دشمنان جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است یک فرقه است.
وی با اشاره به این که فرقه یک تعریف علمی دارد، گفت: فرقه گروهی از افراد اجتماع هستند که بدون دیدگاه علمی و صرفا کورکورانه و فریب کارانه به سمت اعتقادی جذب شدند؛ این گروه دارای سه پارامتر اصلی است که شامل سرکرده، ساختار هرمی قدرت و برنامه شست و شوی مغزی می شود که هر سه مورد در فرقه ضاله بهائیت صادق است.

 

صهیونیسم به عنوان یکی از بال های خود به بهائیت نظر داشته است
روزبهانی در ادامه اذعان داشت: بهائیت به عنوان یک ساختار سیاسی برای ما شناخته شده است، لذا زمانی که یک فرقه باشد به عنوان یک گروه اجتماعی معمول نیست و نمی توان به عنوان پیروان عادی یک دین به آن ها نظر داشت؛ نظام جمهوری اسلامی ایران همانند باقی نظام های متداول در دنیا برای خود قوانینی دارد؛ در این قوانین اعضاء فرقه ها به دلیل وابستگی به فرقه، یکسری مسائل را دارند که جمهوری اسلامی از این امر مستثنی نیست.
مدیرگروه فرق انحرافی مرکز تخصصی کلام و ادیان حوزه علمیه قم ادامه داد: از نظر عقیدتی معتقدیم بهائیت یک بنیان سست و عاری از بنیان های دقیق علمی و فکری است و لذا به عنوان یک گروه ضاله شناخته می شود؛ از نظر فکری تابع مقرراتی هستیم که فقهای بزرگوار در فتاوای خود ارائه دادند.


وی در خصوص فتاوای فقها، گفت: کافر بودن یک فرد دلیل بر نجاست او است و به دلیل کفر فرقه ضاله بهائیت حکم بر نجس بودن آن ها داده شده است؛ تحریم معامله و خرید و فروش با اعضاء فرقه ضاله بهائیت است که نه تنها فقهای شیعه بلکه فقهای اهل سنت نیز به این امر اذعان داشتند.
روزبهانی در ادامه عنوان کرد: اگر بررسی بر منابع فرقه ظاله بهائیت از روزهای آغازین شکل گیری تا کنون انجام شود، همانند کتاب تاریخ نبیل زرندی، مطالع الانوار، کواکب‌ الدریة، قرن بدیع و... به راحتی قابل اثبات است که فرقه ظاله بهائیت با کمک قدرت های استعماری روز رشد کرده است؛ هر بار که قدرت ها تغییر و تحول داشتند همانند از بین رفتن روسیه تزاری، این فرقه نیز قبله خود را به سمت قدرت دیگری تغییر داده است.


وی با تاکید بر این امر که هیچ کس با خواندن تاریخ بهائیت نمی تواند منکر وابستگی این فرقه به قدرت های استعماری شود، گفت: کشورهایی که به فرقه ضاله بهائیت کمک کردند دارای سوابق واضح و روشنی هستند؛ آیا بهائی ها و ساختار بهائیت می تواند ادعا کند کشوری همانند روسیه تزاری با توجه به عهدنامه های ننگین ترکمنچای، گلستان و... دوست ایران بوده است؟
روزبهانی در ادامه گفت: عهدنامه های ترکمنچای، گلستان و... نشان دهنده عمق دشمنی و طمع ورزی روسیه تزاری به ایران است؛ حمایت جدی انگلستان از بهائیت در قصه مدال دادن به عبدالبهاء نمود پیدا می کند؛ در تمام دنیا انگلیس به عنوان روباه پیر استعمار شناخته شده است؛ سرسپردگی این فرقه به ایالت متحده آمریکا در گفته شخص عبدالبهاء مبنی بر معرفی کردن آمریکا به عنوان قبله آمال بهائی ها، بروز می کند.

 

بهائیت فرصت اشغال فلسطین توسط صهیونیسم را فراهم ساخت
وی با اشاره به تحسین و تائید آمریکا توسط عبدالبهاء در کتاب های مکاتیب و شرح کتابات، گفت: عبدالبهاء آمریکا را به عنوان کشوری که می تواند مروج صلح باشد معرفی می کند؛ در زمان عبدالبهاء هم نمی توان گفت آمریکا کشور خوبی بوده است و با گذشت زمان به چنین کشوری مبدل شده است؛ از زمان ورود و اشغال قاره آمریکا و کشتار بومیان آن منطقه تا کنون خوی استکباری در این کشور نمایان است؛ آمریکا هیچ گاه برای کشتار مظلومین تاریخ کوتاهی نکرده است.
مدیرگروه فرق انحرافی مرکز تخصصی کلام و ادیان حوزه علمیه قم افزود: اسرائیل به عنوان کشوری همگام، همقدم و همراه با بهائیت است؛ صهیونیت به عنوان یکی از یاران و به تعبیر برخی محققین به عنوان یکی از بال های خود به بهائیت نظر داشته است؛ درست است بهائیت اظهار دارد ۸۰ سال قبل از تشکیل اسرائیل به فلسطین رفتند ولیکن این امر یک فریب است.


وی ادامه داد: شاید بتوان گفت از زمانی که بنی اسرائیل از اورشلیم خارج شده است تا کنون آرزوی بازگشت به فلسطین وجود داشته است؛ بعد از ریشه دواندن و حضور بهائیت در فلسطین و تشکیل دولت اسرائیل در فلسطین می توان اذعان داشت بهائیت فرصت اشغال فلسطین توسط صهیونیست را فراهم ساخت؛ مدالی که عبدالبهاء گرفته است به دلیل موفقیت وی در کمک به ارتش انگلستان برای تصرف فلسطین است.
روزبهانی با اشاره به این امر که بعد از اشغال فلسطین توسط انگلستان و اعلام کشور مستقل اسرائیل غاصب بعد از اعلامیه بالفور، فرقه ضاله و گمراه بهائیت همراه با صهیونیست حرکت کرده است، گفت: جریان بهائیت که خود را مدافع صلح، حقوق انسان ها، حقوق بشر و... می داند، تا کنون برای یک بار هم جنایات اسرائیل را محکوم کرده است؟ آیا به نظر بهائیت کشتار کودکان نه تنها در جنگ چند هفته ای غزه بلکه در طول تاریخ صهیونیست، مستلزم محکومیت نبوده است؟


وی اذعان داشت: روابط حسنه جریان بهائیت با رژیم اشغالگر قدس چه توجیهی می تواند داشته باشد؟ با توجه به ادعای صلح طلبی و دوستی که بهائیت به طور مداوم اظهار دارد؛ اگر بهائیت در پی حقوق شهروندی است چرا در اسرائیل به دنبال حقوق شهروندی نیست؟ بهائیت باید به طور واضح جواب دهد که چرا تبلیغ بهائیت در اسرائیل ممنوع است؟

 

مدالی که عبدالبهاء گرفته است به دلیل موفقیت وی در کمک به ارتش انگلستان برای تصرف فلسطین است

روزبهانی در ادامه با تاکید بر این امر که اگر تبلیغ بهائیت در اسرائیل ممنوع است، در ایران هم ممنوع است، گفت: اگر این امر قابل پیگیری است باید برای اسرائیل نیز پرونده سازی شود؛ چرا فرقه ظاله بهائیت تنها در ایران به دنبال تامین آزادی خود می گردد؟ چرا تنها در ایران به دنبال داشتن حقوق شهروندی است؟ بهائیت در اسرائیل هم باید به دنبال حقوق شهروندی بگردد.


وی عنوان کرد: آیا مقابر بزرگان بهائیت در اسرائیل نیست؟ چرا بهائی ها حق اقامت دائم در اسرائیل را ندارند؟ چرا جمعیت بهائیت در اسرائیل کم تر از هزار نفر است؟ چرا تنها اعضاء شورای رهبری و سیاست گذاری بهائیت می توانند در اسرائیل حضور داشته باشند و باقی افراد باید به عنوان زائر مقابر وارد اسرائیل شوند؟ این سوالات باید توسط بهائیت پاسخ داده شود؛ معتقدیم بهائیت یک جریان ساختگی علیه کیان تشیع و مخصوص جمهوری اسلامی ایران است.

 

بهائیت در اسرائیل هم باید به دنبال حقوق شهروندی بگردد
روزبهانی با تاکید بر این مسئله که بهائیت در اسرائیل حق تبلیغ ندارد، اذعان داشت: بهائی ها تنها به عنوان زوّار اماکن بهائی که در اسرائیل وجود دارد، می توانند در اسرائیل حضور داشته باشند و فعالیت کنند؛ این امر نیز پاداشی است که جریان صهیونیست به بهائیت به دلیل خوش رقصی ها داده است؛ در غیر این صورت اسرائیل به هیچ عنوان اجازه بهائی شدن شهروندان خود را در خاک اسرائیل نمی دهد.
مدیرگروه فرق انحرافی مرکز تخصصی کلام و ادیان حوزه علمیه قم افزود: اگر بهائی ها مدعی هستند که غیر این است اسناد خود را ارائه دهند؛ اسناد بسیاری در اختیار داریم که ثابت می کند بهائیت در اسرائیل از هیچ گونه حقوقی شهروندی به استثناء بحث زیارت اماکن بهائیت در اسرائیل، برخوردار نیست؛ اسرائیل از زیارت بهائی ها نفع می برد، ضمن این که یکی از پادوهای خود را در اسرائیل به صورت جزئی مورد حمایت قرار می دهد.

 

بهائیت باید به طور واضح جواب دهد که چرا تبلیغ بهائیت در اسرائیل ممنوع است؟

وی در ادامه در بررسی تاریخی بهائیت، گفت: در یک مقطع زمانی بهائی ها و یهودی ها بال مشترک یکدیگر می شوند؛ در یک مقطع زمانی جمعیت کثیری از یهودیان کاشان و همدان و نیز در اصفهان، مشهد، تهران به صورت دسته جمعی بهائی می شوند؛ در آئین یهود نیز برای کسی که از فرقه و دین خود دست می کشد و به دین دیگری ایمان می آورد، مجازات هایی در نظر گرفته شده است.
روزبهانی ادامه داد: در زمانی که یهودیان به بهائیت گرویدند مشکلی بین این دو پیش نیامد؛ بشارت هایی که رهبران بهائی برای تشکیل حاکمیت یهود در اسرائیل می دهند از مسائل قابل توجه می باشد که در آثار آن ها مندرج و قابل ارائه است؛ شخصی از محققین یهودی به نام دکتر حبیب لوی کتابی سه جلدی تحت عنوان تاریخ یهود ایران دارد؛ در این کتاب در خصوص آنوسی ها، یهودیان مخفی، که ظاهر اسلامی در مشهد داشتند، سخن می گوید.


وی با تاکید بر این که برخی از آنوسی های مسلمان مانده مورد نکوهش واقع شدند، گفت: در این کتاب درباره یهودی های بهائی شده‌ی کاشان، همدان و سایر نقاط با لحن ترحم آمیز و قابل عفو و اغماض صحبت می شود؛ این امر نشان دهنده این است که جریان یهود در ایران و جریان بهائیت دو گروه همراه، همدل و همکار یکدیگر هستند.
روزبهانی در خصوص ضاله بودن بهائیت، اذعان داشت: بهائیت دارای بعد عقیدتی است که ما از بعد عقیدتی به آن نگاه می کنیم؛ بهائیت به دلیل منکر بودن وجود حضرت حجت(عج) می شود و تطبیق دادن ایشان بر شخصیت بی سواد و نابرخوردار از بهره عقل به نام علی محمد شیرازی، فرقه ضاله شناخته می شوند.

 

فرقه بهائیت گمراه شده و گمراه کننده است
وی در ادامه افزود: فرقه بهائیت گمراه شده و گمراه کننده است؛ بهائی ها به جای این که با واقعیت مسئله روبرو شوند، بدون هیچ دلیلی علی محمد شیرازی را به عنوان امام زمان(ع) پذیرفتند؛ در حالی که وی را امام زمان(ع) می دانند وی را پیامبر(ص) نیز خواندند؛ علی محمد شیرازی ادعای الوهیتی دارد که در آثار وی مکرر تکرار شده است.
روزبهانی اذعان داشت: اگر گروهی صرفا هم آئین ما نباشند ضاله خطاب نمی کنیم؛ در بین مسلمانان مذاهب گوناگون اعم از شیعه، سنی و... وجود دارد که فرقه ضاله خطاب نمی شوند، بلکه تفاوت در آئین ها است؛ با وجود این که ما خود را گروه ناجی می دانیم و برای بر حق بودن خود دلایلی نیز داریم، گروه های دیگر را فرقه ضاله عنوان نمی کنیم؛ اختلافات موجود به صورت علمی و استدلالی بین گروه ها بحث می شود.


مدیرگروه فرق انحرافی مرکز تخصصی کلام و ادیان حوزه علمیه قم ادامه داد: اشتباه فرقه ها یک اشتباه کلامی است؛ ممکن است در تعیین برخی مصداق ها با برخی فرقه ها کنار نیائیم ولیکن اشتباه بهائیت صرفا یک اشتباه کلامی نیست؛ بهائیت شخصی به نام علی محمد شیرازی را جای امام زمان(ع) معرفی کردند حال آن که این فرد فاقد شرایط لازم برای امام زمان(عج) بود.
وی با تاکید بر این که امام زمان(عج) یکسری مشخصات ظاهری اعم از اسم، محل تولد، نام پدر و مادر، تاریخ تولد و... دارد، عنوان کرد: علی محمد هیچ یک از مشخصات را نداشته است بلکه کاملا در تضاد هم می باشد؛ علائمی برای ظهور حضرت حجت (عج) در روایات ذکر شده است؛ دلایل متعددی وجود دارد دال بر این که حضرت مهدی(ع) با علائمی ظهور خواهند کرد ولیکن علی محمد شیرازی فاقد این علائم بوده است.


روزبهانی افزود: فرض کنید هیچ مشخصات ظاهری از امام زمان(عج) در روایات و منابع ما مشخص نیست و علائم ذکر شده را تغییر دهید–نعوذ بالله- آیا ظهور امام زمان(عج) نباید مستلزم یکسری نتایج باشد؟ بالاخره در منابع مختلف اعم از شیعه، سنی، مسیحی، یهودی، زرتشتی و... مکرر ذکر شده است با ظهور حضرت حجت(ع) دنیا پر از عدل و داد می شود و یکسری اتفاقات رخ می دهد.
وی با تاکید بر این که تنها نتیجه ظهور علی محمد شیرازی زندانی و تبعید و درنهایت اعدام خود او بود، اذعان داشت: این ظهور چه نتیجه ای برای خود او ودیگران به همراه داشته است تا ما این شخصیت را که هیچ یک از ویژگی های اصلی امام زمان(ع) را نداشت به عنوان امام زمان (ع) بپذیریم؟


روزبهانی اظهار داشت: جالب این است بعد از علی محمد شیرازی، حسینعلی نوری ادعای پیامبری بعد از باب را می کند و خود را موعود تمام کتاب های آسمانی معرفی می کند در حالی که در هیچ یک از کتاب های آسمانی به این شخص اشاره ای نشده است؛ کوچک ترین اشاره ای دال بر ظهور حسینعلی نوری در کتاب ها وجود ندارد؛ برخی مسائل را با هم جمع کردند که باید در اکادمی های علمی مورد بحث قرار گیرد.
مدیرگروه فرق انحرافی مرکز تخصصی کلام و ادیان حوزه علمیه قم ادامه داد: هیچ منبعی برای پذیرش ادعای علی محمد شیرازی و حسینعلی نوری وجود ندارد؛ طبق مدارک بابیت جریان بهائیت جریانی کاذب است؛ چرا که طبق گفته علی محمد شیرازی کسی که بعد از وی می آید ۱۵۱۱ سال بعد از وی به عدد قیاس یا ۲۰۰۱ سال به عدد مستقاس خواهد بود؛ حسینعلی نوری ۱۴ سال بعد از باب در بغداد خود را موعود می خواند که علی محمد شیرازی وعده داده است.


وی با تاکید بر این که به دلایل ذکر شده تناسبی بین ادعاهای حسینعلی نوری با واقعیت وجود ندارد، گفت: بهائیت امروزه بر اساس اسناد خود بهائیت باطل است؛ در هر روندی که وارد شدند نسبت به روند گذشته کاذب بوده است؛ هیچ گاه نتوانستند برابر مدعاها حقیقی حرکت کنند.
روزبهانی افزود: بیت العدل موجود طبق گفته صریح کتاب الواح وصایای عبدالبهاء باید ولی امری در راس هرم باشد؛ به عبارت دیگر همواره باید شخصی به عنوان ولی امر در راس هرم وجود داشته باشد؛ امروزه بهائیت فاقد دستگاه ولایت امر است و کسی در این جایگاه در این سیستم وجود ندارد؛ شوقی افندی به علت عقیم بودن وارثی نداشت و از فرزندان عبدالبهاء کسی بهائی وجود نداشت که در این جایگاه قرار گیرد.

 

بهائیت جریان منحلی است که برای ما خطرناک است
مدیرگروه فرق انحرافی مرکز تخصصی کلام و ادیان حوزه علمیه قم ادامه داد: در نتیجه بهائیت به سازمان منحل شده تبدیل شده است؛ این فرقه به دلیل حمایت جریان استعماری تاکنون پیش رفته است و به حیات خود ادامه می دهد؛ البته علی رغم تمام اقداماتی که انجام گرفته، راه به جایی نبرده است؛ به عنوان محقق حوزه فرق و ادیان مخصوصا فرقه ضاله بهائیت، می گویم بهائیت به حمد الله هیچ توفیقی نداشته است و توفیقات جزئی این فرقه به دلیل کم کاری های ما بود.


وی در خصوص وجود خطر از سوی بهائیت، عنوان کرد: اگر احساس خطر نداشته باشیم نادرست است؛ بهائیت جریان منحلی است که برای ما خطرناک است؛ مادامی که عرصه های فرهنگی به خوبی مدیریت نشود و در حوزه حیات دینی جامعه تاثیر به سزایی وجود نداشته باشد، نه تنها خطر فرقه ضاله بهائیت بلکه خطر فرقه های دیگر بر سر جامعه ایران خواهد بود.
روزبهانی در خصوص فعالیت مراکز فرهنگی اذعان داشت: ما نیازمند یک سازمان تبلیغی، متمرکز، کاملا علمی و کاربردی هستیم؛ به علت تعدد مراکز فرهنگی و تضاد سیاست های مراکز فرهنگی، عرصه فرهنگ به یکی از نقاط به شدت آسیب زا تبدیل شده است که دشمن به خوبی از این مسئله استفاده کرده است؛ وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و... هر یک سیاست ها و سیستم مخصوص به خود را دارند.


وی با اشاره بر این امر که در سازمان ها به صورت هماهنگ و سیستماتیک عمل نمی شود، گفت: عدم هماهنگی، غیر سیستماتیک بودن تشکیلات و حرکت جزیره ای و مجزای هر یک از سازمان ها سبب شده است هزینه ها به هدر رود و محدوده تحت پوشش این مراکز از امکانات برابر برخوردار نباشند و در نهایت باعث ایجاد تعارضاتی در سطح اجتماع شده است.
مدیرگروه فرق انحرافی مرکز تخصصی کلام و ادیان حوزه علمیه قم در پایان تاکید کرد: بهائیت برای ما به خودی خود خطر ساز نیست ولیکن غفلت و جزیره ای عمل کردن ما باعث می شود دشمن از این فرصت ها بهره ببرد.

نظر شما