شناسهٔ خبر: 68742 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضائی:

هدف قوه قضائیه محدود کردن فضای مجازی نیست/ واکنش به اظهارات نخست وزیر انگلیس

آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه گفت: پاک کردن فضای مجازی دغدغه مسئولان کشور باشد و امیدواریم همه دوستان در قوه قضائیه کمک کنند و هدف قوه قضائیه محدود کردن فضای مجازی نیست و ما امیدواریم مجبور به این کار نشود.

به گزارش نماینده، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضائی اظهار کرد: در صحنه بین المللی مسأله حضور در مقر سازمان ملل مطرح بود و ما از مواضع منطقی رئیس جمهور در سازمان ملل و مصاحبه های ایشان تشکر می کنیم که از ملت نمایندگی کرد و سخنان منطقی ملت را برای جهانیان عرضه داشت.

وی افزود: رئیس جمهور مسأله دفاع از ملت مظلوم فلسطین را در مقر سازمان ملل خوب مطرح کرد و امیدواریم تیم مذاکره کننده هسته ای هم مواضع کشور را به خوبی منعکس کنند و قرار نیست در محاسبات این اشتباه شود که ملت ما دست از خواسته های به حق خود بردارند و توجه داشته باشند آدرس اشتباهی ندهند.

رئیس قوه قضائیه یادآور شد: بحث مذاکرات هسته ای به اختلافات و سلیقه های داخلی پیوند نخورده است و کشور تحت نظارت رهبری و سیاست هایی که ایشان تنظیم کرده اند، پیش می رود و همه با وجود اختلاف نظرها در حفظ عزت نظام متحد هستند.

وی خاطر نشان کرد: بعضی سخنان نخست وزیر انگلیس در سازمان ملل و این ادعا که در کشور ما حقوق بشر رعایت نمی شود باعث تأسف است. باعث تأسف است که به جمهوری اسلامی اهانت می کنند. انگلیس با این کارنانه سیاهی که در استعمار کشورها دارد چه حقی دارد که اظهار نظر می کند و اینقدر این کشور در میان کشورها منفور است که تا قرن ها فراموش نمی شود، انگلیس در کشورهای افریقایی و در کشور ما دخالت هایی داشته که قرن ها در حافظه ملت باقی خواهد ماند.

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: انگلیس با ایجاد کارخانه فرقه سازی در کشورها بر استعمار خودش افزوده و این دو گانگی در رفتار به نحوی است که کسی از اینها نمی پذیرد بحث های حقوق بشر را و ما متأسفیم از این سوء برداشت.

وی تأکید کرد: خواب استعمارگران مسلما پریشان خواهد شد و ملت ما با اقتدار است و ارزشی برای این اظهارات قائل نیست.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: وضعیت داخلی کشور مورد توجه صاحب نظران بوده و بحث رسانه ها و تخصیص در فرهنگ و بحث روش های نوین ارتباطی از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی که قابل استفاده های درست است و نفس استفاده از این ابزار اشکالی ندارد و از نگاه جمهوری اسلامی و قوه قضائیه هم همینطور است.

آملی لاریجانی گفت: باید آگاه بود تا از ابزارهای نوین ارتباطی به درستی استفاده شود ولی متأسفانه نشانه هایی از سوءاستفاده ها پیداست و آن مسائل امنیتی است و همه می دانند که اگر چند میلیون از یک نرم افزار استفاده کنند اطلاعات آنها قابل رصد کردن است و میلیون ها رفت و برگشت اطلاعاتی به خارج از کشور وجود دارد و در رسانه ها این اطلاعات منتشر می شود و باید به جهات امنیتی و فرهنگی آن توجه کنیم.

وی افزود: توقع ما این است که جامع و منطقی و کارآمد برای استفاده از این نرم افزارها راهی داشته باشیم و به لحاظ وظابف ذاتی باید با جرائم برخورد کنیم که در جرائم سایبری هم همینطور است و تهمت و استهجان هم در این فضاها جرم است و نه فقط بحث توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی چرا که توهین توهین است چه فرقی می کند به مردم کوچه و بازار باشد و ما از قوه مجریه می خواهیم کمک بکند به پالایش این بستر برای فضای پاکیزه برای استفاده همه مردم.

رئیس قوه قضائیه در پایان تصریح کرد: نباید طوری باشد که قوه قضائیه مجبور به برخورد شود و راهش این است که همه مسئولان دغدغه داشته باشند برای پاکی فضای مجازی چون در این مرز و بوم گسترده است و این کار شدنی است امیدواریم همه دوستان در قوه قضائیه کمک کنند، هدف قوه قضائیه محدود کردن فضای مجازی نیست و می خواهیم همه آحاد جامعه به درستی از فضای مجازی استفاده کنند و ما باید با جرائم برخورد کنیم و البته امیدواریم مجبور به این کار نشود و قوه مجریه هم می تواند به پالایش این بستر کمک کند.

نظر شما