شناسهٔ خبر: 68750 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عسگرپور هم محترمانه از کمپین «نه به عدم توافق هسته‌ای» کنار کشید

عسگرپور/1 از متن انگلیسی بیانیه و ترکیب امضاکنندگان کاملا مشخص است این نامه خطاب به طرف غربی‌ نوشته شده است و هدف آن آشنا کردن افکار عمومی جهان با مسئولیت خطیری است که به عهده طرف‌های مذاکره‌کننده غربی است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس عسگرپور درباره کمپین اخیر ۶ سینماگر در زمینه حمایت از توافقات هسته‌ای توضیحاتی داد.

 

این کارگردان و مدیرعامل خانه سینما در ادامه افزود: هدف از کمپین اخیری که ۶ فیلم‌ساز خواستار رسیدن به توافق هسته‌ای شدند؛ این کمپین با هماهنگی دستگاه‌های دیپلماسی کشور و برای دفاع از حقوق شناخته شده هسته‌ای کشورمان تنظیم شده است تا از ظرفیت چهره‌های موفق سینمای ایران در خارج از کشور در جهت تقویت دیپلماسی عمومی استفاده شود.

 

او در پاسخ به اینکه جمله‌ای در بیانیه آمده که برخی‌ها را در داخل به مخالفت وا داشته است‌، جایی که گفته شده «هر توافقی بهتر از عدم توافق است»، پاسخ داد: اولا جدا کردن و درشت کردن یک جمله از متنی که در آن شرایطی نیز برای مذاکره ذکر شده است کار صحیحی نیست. چون این‌ها با هم معنا می‌دهند. دوما از متن انگلیسی بیانیه و ترکیب امضا کنندگان کاملا مشخص است که این نامه خطاب به طرف غربی‌ نوشته شده است و هدف آن آشنا کردن افکار عمومی جهانی با مسئولیت خطیری است که به عهده طرف‌های مذاکره کننده غربی است و همچنان معتقدیم هر توافقی با ایران برای غربی‌ها بهتر از عدم توافق است. بدیهی است اگر می‌خواستیم پیامی برای داخل داشته باشیم‌، متن را فارسی منتشر می‌کردیم و از بزرگان دیگری از سینما می‌خواستیم ما را همراهی کنند.

 

نظر شما