شناسهٔ خبر: 68825 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

واکنش عارف به حضورش در شورای مشورتی خاتمی

عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: هیچ گاه شورای مشورتی خاتمی نبوده‌ام و در هیچ جلسه‌ای از ابتدای آن تاکنون شرکت نکرده‌ام و برای خود شورای مشورتی در اختیار دارم.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا عارف در حاشیه نشست "چالش‌های رفع خشونت از حقوق داخلی" در جمع خبرنگاران درباره نامه محمد خاتمی خطاب به مقام معظم رهبری به منظور آرزوی سلامتی برای ایشان اظهار داشت: خاتمی همچون دیگر بزرگان علاقه‌مند به بهبودی و سلامتی معظم‌له بودند.
 
وی در پاسخ به این که آیا محمد خاتمی با این اقدام قصد بازگشت به درون نظام را داشته گفت: وی همیشه در نظام بوده و با توجه به سابقه ۸ سال ریاست جمهوری مهمترین دغدغه‌اش پیشرفت نظام است.  
 
رئیس بنیاد امید ایرانیان درباره مشورت با بزرگان اصلاح‌طلب برای حضور در انتخابات مجلس دهم گفت: مهمترین مسئله ما مشارکت حداکثری مردم است و این که بتوانیم اکثریت آرا را در این میان به سود خود به دست آوریم.  
 
عارف درباره آخرین فعالیت‌های بنیاد امید ایرانیان به منظور افتتاح دفاتر استانی تصریح کرد: هم اکنون در هیئت مدیره بنیاد دو نظر مبنی بر ادامه و تسریع دفاتر استانی و داشتن قدری تامل و کسب آمادگی بیشتر به منظور افتتاح این دفاتر وجود دارد تا ببینیم در آینده چه خواهیم کرد.  
 
عارف درباره اقدام انصار حزب‌الله و صحبت‌های اخیر دبیر کل آن مبنی بر انجام برخورد فیزیکی گفت: ملاک عملی ما قانون اساسی است که با سازو کارهای قانونی تلاش کنیم خشونت‌ها در جامعه بشری برچیده شود.  
 
وی در پاسخ به این که در دوران ریاست جمهوری خاتمی یک عده کفن‌پوش حضور داشتند و در دوره هشت ساله احمدی‌نژاد این گروه فعالیت های خود را قطع کردند گفت: انتظار این است که همه قانون را اجرا کنند چرا که از بی‌قانونی هیچ کسی حتی گروه‌هایی که در یک مقطعی به صورت غیرقانونی منافعی دارند نفع نبرده‌اند.  
 
عارف درباره صحبت‌های اخیر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع سازمان ملل گفت: ما وی را هیچ گاه به رسمیت نشناختیم و صحبت‌های وی جدید نیست.  
 
عارف درباره واکنش و موضع آمریکا نسبت به سخنان نتانیاهو گفت: این اقدام یک تاکتیک است و جمهوری اسلامی همیشه مواضع شفاف و روشنی نسبت به رژیم صهیونیستی داشته لذا نتانیاهو در سطحی نیست که بتوانیم از صحبت‌هایش انتظاری جز خشونت داشته باشیم.  
 
رئیس بنیاد امید ایرانیان درباره مشکلات تشکل‌های دانشجویی گفت: امیدواریم مسئولان آموزش عالی با رعایت آیین نامه‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی از تشکل‌ها حمایت کنند و همین طور دانشجویان در عین فعال شدن در چارچوب قانون به فعالیت بپردازند.
 
عارف در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران، درباره حضور خود در جلسات شورای مشورتی خاتمی به منظور بررسی انتخابات مجلس دهم گفت: هیچ گاه عضو این شورا نبوده‌ام و در هیچ جلسه‌ای از ابتدای آن تاکنون شرکت نکرده‌ام و برای خود شورای مشورتی در اختیار دارم.

وی افزود: ما در انتخابات مجلس بحثی را مطرح کردیم که از جبهه اصلاحات یک لیست بیرون بیاید و حتی جریان رقیب اقدام به ارائه یک لیست انتخاباتی کند.  
 
عارف در پاسخ به سوال دیگری از باشگاه خبرنگاران مبنی بر احتمال حضورش در کمیت انتخاباتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: من در هیچ کدام از احزاب عضو در این شورا حضور ندارم، اما قطعا همه باید با یکدیگر در جهت اخذ اکثریت آرا در انتخابات مجلس دهم تعامل داشته باشیم و البته به صورت غیررسمی با تمام جریانات سیاسی اصلاح طلب تعامل خوبی داریم.  
 
عارف در پاسخ به این که اگر شورای هماهنگی اصلاحات از شما برای حضور در کمیته انتخاباتی خود دعوت کند می‌روید گفت: حتما، با همه گروه‌ها نه تنها اصلاح طلبان بلکه اگر برادران اصولگرا در این میان دعوت کنند افتخار می‌کنم که در خدمت آن‌ها باشم و در مورد انتخابات مجلس دهم به بحث و تبادل نظر بپردازیم.  

 

نظر شما