شناسهٔ خبر: 69446 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

نماینده بررسی می‌کند؛

غائبان همایش وحدت اصولگرایان چه خواهند گفت؟

اصولگرایی کسانیکه حاضر به حضور در نشست عمومی اصولگرایان نباشند، باید دلیلی قانع‌کننده و عقلانی برای این عدم حضور داشته باشند وگرنه می‌توان مواردی را برای آنان متصور شد.

نماینده/روز شنبه همایشی برگزار خواهد شد تا پس از مدتها همه اصولگرایان دور هم جمع شوند. بسیاری از بزرگان اصولگرایی هم تا امروز آمادگی خود را برای حضور حداکثری در این نشست اعلام کرده‌اند. اینکه نتیجه این همایش یا آینده آن چه خواهد بود بحثی دیگر است اما همین‌که این نشست با حضور همه اصولگرایان برگزار و مورد وفاق و وحدت باشد نکته‌ای حائز اهمیت است. کمتر کسی است که خاطره تلخ وحدت‌شکنی برخی افراد را در دوران‌های مختلف از یاد ببرد. نزدیکترین مورد، انتخابات ریاست جمهوری بود که عدم وحدت اصولگرایان باعث شد تا شکستی سیاسی نصیب این طیف شود. هر چند اصلاح‌طلبان پیروز نشدند اما نماندن بر سر قول و قرارها و ائتلاف‌ها از یاد نخواهد رفت. حال که این موقعیت ایجاد شده و افراد و جریان‌های بسیاری در این راستا تلاش کرده‌اند لازم است تا افراد با بصیرت و بینش نسبت به آن برخورد کرده و از سلایق شخصی و گروهی خود عبور کنند تا خاطرات گذشته کمتر در اذهان بماند.

نشست عمومی اصولگرایان جهت وحدت و همدلی با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی برگزار می‌شود. اما اینکه چه کسانی در همایش شرکت می‌کنند و چه کسانی غائب خواهند بود نکته‌ای است که شنبه روشن خواهد شد. کسانی که حاضر به حضور نباشند اما باید دلیلی قانع‌کننده و عقلانی برای این عدم حضور داشته باشند وگرنه می‌توان یکی از موارد زیر را برای آنان متصور شد:

۱. خودمحوری یا خود بزرگ بینی در جهت قدرت:
غائب برنامه شنبه یا چنان خود را محور می‌داند که چون اسمی از او نیست نمی‌آید و یا قائل به سهمی شخصی است. غائبان چنان خود را بزرگ می‌دانند که فکر می‌کند شأنشان بیش از این نشست خواهد بود.

۲. قائل نبودن به وحدت اصولگرایان برای منافع شخصی:
غائبان، قائل به وحدت نیستند و تکروی را می‌پسندند چنین افرادی شاید در ظاهر ادعای همگرایی و اصولگرایی کنند اما در عمل زیر تعهد و قول خود می‌زنند و وحدت شکنی می‌کنند تا به منافع شخصی برسند.

۳. خارج شدن از دایره اصولگرایی و انفعال:
با نیامدن هر یک از اصولگرایان در نشست عمومی نه تنها منفعل خواهند شد بلکه نشان می‌دهند متعلق به جریان اصولگرایی نیستند.

 

با این حال تا شنبه صبر می‌کنیم تا ببینیم همایش وحدت اصولگرایان چگونه خواهد بود و چه کسانی می‌آیند یا نمی‌آیند بعد درباره آنان مردم قضاوت خواهند کرد.

نظر شما