شناسهٔ خبر: 69810 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

مصاحبه حسین هدایتی با روزنامه معتر اسپانیایی

خبرنگار روزنامه معتبر مارکا، مهمان حسين هدايتي در ايران بود. هدايتي در مصاحبه اختصاصي با مارکا عنوان داشت که از طريق ايميل، قرارداد خريد باشگاه ختافه را امضا کرده است.

به گزارش  نماینده به نقل از ورزش سه، "حسین هدایتی"، بخش اعظمی از سهام باشگاه ختافه  را خریداری کرده و به زودی، پس از توافق بر سر مسائل مالی و پرداخت بدهی های معوقه باشگاه، عملا مالک این باشگاه مادریدی خواهد شد. این سرمایه گذار مشهور و ۵۱ ساله، روز شنبه میزبان خبرنگار روزنامه "مارکا"، پرتیراژترین روزنامه ورزشی اسپانیا و اروپا بود و در مورد مسائل مربوط به خرید باشگاه ختافه، مصاحبه ای اختصاصی با این نشریه انجام داد.

مشروح این مصاحبه در زیر می آید:

 

آقای هدایتی، چه شناختی از ختافه دارید؟

ختافه یکی از چهار تیم مادریدی حاضر در لالیگاست و تیم سوم شهر مادرید محسوب می شود. تیمی است که معمولا در میانه های جدول قرار دارد. استعداد های خوبی در این باشگاه پرورش پیدا می کنند  و تیم های پایه ای خوبی نیز دارد. البته این یک مزیت خوب برای این باشگاه است. اطلاعات زیادی از بازیکنان این تیم ندارم با این حال با مدیر اجرایی این تیم، چندین بار در تهران دیدار داشته ام.

به چه دلیل به خرید ختافه علاقمند شدید؟

به نظر من، فوتبال هیچ مرزی ندارد. لالیگا یکی از ارزشمندترین و معتبرترین لیگ های جهان است. فوتبال جنبه های مثبتی دارد که مرا به ورود به این عرصه ترغیب می کنند. از کار کردن در فوتبال لذت می برم و البته دوست دارم برای فوتبال کشورم نیز کارهای مفیدی انجام دهم. علاوه بر همه اینها، ختافه یک باشگاه خوب در اسپانیاست.

از بدهی های ختافه آگاهی دارید؟

کمی اطلاعات از گذشته دارم. می دانم که این باشگاه، بدهی هایی دارد. در اولین دور مذاکرات، به توافق هایی دست یافته و قراردادی به امضا رساندیم اما باید سفری به اسپانیا داشته باشم و امیدوارم که پس از بررسی های لازم، شرایط مالی این باشگاه در مجموع مثبت باشد. می خواهم وکلا و کارشناسان مالی خودم را به اسپانیا بیاورم. همچنین از کارشناسان فوتبالی مشهوری همچون مهدوی کیا و وحید هاشمیان که در بوندس لیگا سابقه بازی های فراوانی دارند، در ختافه استفاده خواهم کرد. دوست داشتم علی کریمی را هم به ختافه بیاورم اما هم اکنون او دستیار کیروش در تیم ملی ایران است.

قصد خرید سهام باشگاه را دارید یا صرفا در ختافه به عنوان یک سرمایه گذار وارد می شوید؟

در حال حاضر مالک ختافه، ۹۰ درصد سهام باشگاه را در اختیار دارد که با فروش ۵۵ درصد به من موافقت شده است. اما دوست دارم اگر همه چیز خوب پیش رفت، میزان سرمایه گذاریم در باشگاه را بیشتر کنم.

چه هدفی را دنبال می کنید؟

عشق و انرژی مثبتی که در فوتبال وجود دارد، کمک می کند تا بتوانم به مردم کشورم و همچنین مردم شهر مادرید خدمات مفیدی ارائه کنم.

می دانید که نمی توانید بازیکنان زیادی از ایران به تیمتان بیاورید؟

بله می دانم. اما ختافه فقط تیم اولش نیست. ما تیم های پایه ای را هم داریم که دوست دارم کودکان و نوجوانان (از جمله ایرانی) در این تیم ها با اصول پایه ای فوتبال آشنا شده و استعداد های خوبی را پرورش دهیم. برای من، فقط ماندن در لالیگا مهم نیست دوست دارم در آینده با این باشگاه به افتخار هم برسم.

چه زمانی با آنخل تورس(مدیر اجرایی) در اسپانیا گفتگو خواهید کرد؟

اوایل نوامبر به اسپانیا خواهم رفت. در این سفر، کارشناسان خبره ای مرا همراهی خواهند کرد. وقتی مدیر اجرایی ختافه به ایران آمد، توافقاتی بین ما حاصل شد و در ادامه از طرق ایمیل توافقنامه ای امضا کردیم. در اسپانیا، رودررو در مورد جزئیات باقیمانده گفتگو خواهیم کرد.

نظر شما