شناسهٔ خبر: 69888 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

اگر پاکستان نمی‌تواند، ایران توان مقابله با تروریست‌ها را دارد

آصفری عضو کمیسیون ‌امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر لزوم کنترل مطلوب مرزهای شرقی گفت: اگر پاکستان توان مقابله با تروریست‌ها را ندارد ایران می‌تواند این مهم را به انجام برساند.

به گزارش نماینده، محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با(ایسنا) منطقه مرکزی، با اشاره به اتفاقات تروریستی در مرزهای شرقی کشور اظهار کرد: متأسفانه به دلیل عدم نظارت جدی و برنامه‌ریزی درست از سوی دولت پاکستان با مشکلات جدی در مرز بین دو کشور مواجه هستیم.

وی بروز اقدامات تروریستی در مرز ایران را موضوعی بسیار مهم عنوان کرد و گفت: بارها درخصوص انجام اقدامی جدی در مرز پاکستان با این دولت مذاکراتی صورت گرفته و مشکلات تذکر داده شده است اما هیچ بازخوردی از این جلسات تاکنون دیده نشده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان با اشاره به دیدار دو ماه پیش با نوازشریف افزود: در این دیدار نسبت به کنترل مرزها بسیار تأکید شد اما تاکنون اقدام مؤثری از سوی دولت پاکستان صورت نگرفته است.

وی تأکید کرد: ما نباید منتظر دولت پاکستان بنشینیم، لازم است که برای حفظ مرزهای ایران با توجه به امکانات و توانمندی‌های بالای خود اختیارات لازم را داشته باشیم.

آصفری، با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران باید اختیارات لازم برای حفاظت از مرزها و حتی تعقیب تروریست‌ها در داخل پاکستان را داشته باشد، گفت: پاکستان اگر توانایی برخورد با گروه‌های تروریستی را ندارد ایران این توانمندی را در خود می‌بیند و می‌تواند با داشتن اختیارات لازم از بروز حملات تروریستی جلوگیری و مقابله با این عوامل را به انجام برساند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: علاوه بر تلاش‌های بین دو کشور برای کنترل مرزها لازم است که نظارت جدی در جهت انسداد مرزها و برنامه‌ریزی برای کاهش خطرات و اقدامات تروریستی در داخل کشور نیز اعمال شود و همچنین دستگاه دیپلماسی کشور بیش از پیش در جهت جلوگیری از این اقدامات برآید.

نظر شما