شناسهٔ خبر: 70281 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

نماینده ویژه « بان کی مون» :

بحران سوریه با راهکار نظامی حل نمی شود/ باید داعش را متوقف کرد

«استفان دو میستورا» نماینده ویژه « بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد در سوریه با بیان اینکه «بحران سوریه با راهکار نظامی حل نمی شود»، تاکید کرد که باید جلوی گروه تروریستی تکفیری « داعش » را بسرعت گرفت.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، نماینده ویژه بان کی مون بعداز این دیدار در گفت وگو با خبرنگاران تصریح کرد: دو روز کامل در لبنان با مقامات این کشور گفت وگو و رایزنی کردم زیرا اینجا افکاری متفاوت و اطلاعاتی زیاد وجود دارد که باید آنها را بشنوم.

وی از نبیه بری به عنوان شخصیتی سیاسی کاملا آشنا به اوضاع منطقه و لبنان و همچنین بحران سوریه یاد کرد و افزود: نصایح نبیه بری و دیگران را گوش و تلاش کردم تا میزان جدی بودن پیامدهای های بحران سوریه بر اوضاع لبنان را بفهمم.  

دومیستورا با بیان اینکه نیاز دارد تا نصایح خوب دیگری را در خصوص روند حل سریع بحران سوریه از طریق سیاسی دریافت کند، خاطرنشان کرد: از تاریخ لبنان می توان درس های زیادی فراگرفت و دریافت که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد.  

نماینده دبیرکل سازمان ملل اظهارداشت: تلاش می کنم با رفتن به تهران، مسکو و دیگر پایتخت های کشورهای جهان و باردیگر به دمشق و سرانجام نیویورک با افکار بیشتری برای حل سیاسی بحران سوریه آشنا شوم.  

وی ابراز امیدواری کرد که همه کشورها درک کنند « داعش» بسرعت پیشروی می کند و ما به تحرکات سیاسی سریعتر نیاز داریم زیرا بهترین راه برای مقابله با خطر داعش در منطقه است.

دومیستورا بار دیگر بر حل سیاسی بحران سوریه با حضور همه طرف ها تاکید کرد.

نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد که از دیروز پنجشنبه در بیروت بسر می برد تاکنون با « تمام سلام» نخست وزیر، شیخ « نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله، « جبران باسیل» وزیر امور خارجه، « محمد فتحعلی » سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و « فواد سنیوره» رییس فراکسیون المسقبل در مجلس لبنان دیدار و گفت وگو و بر حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرده است.

نظر شما