شناسهٔ خبر: 71214 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

ماجرای زنده شدن ۲ ابولایی !

جزئیات زنده شدن دو زن مبتلا به ابولا بعد از مدت‌ها شایعه‌پردازی و اخبار غیررسمی فاش شد.

به گزارش نماینده، مردم روستایی در آفریقا، مدتی پیش خبر داده بودند دو نفر از کشته شدگان بر اثر بیماری ابولا زنده شده و به میان مردم برگشته اند. پس از آن ترس و وحشت در میان مردم ایجاد شد. اکنون فاش شده است این دو زن که چهل و شصت ساله هستند، در دو منطقه مختلف از ایالت نیمبا در لیبریا جان خود را بر اثر ابتلا به ابولا از دست دادند، اما بنا بر اخبار منتشر شده در روزنامه های محلی، هر دوی آنها دوباره زنده شدند.

اولین قربانی به نام دوریس کوی اهل روستای امید است. دومین قربانی ماکبه نام دارد آنها در حالی که برای خاکسپاری برده شده بودند، زنده شدند. گفته شده ماکبه پیش از مرگش به مدت دو شبانه روز بدون غذا و دارو در جایی زندانی شده بود.

در ایالت نیمبا اخیرا اخبار غیرمعمولی از بیماران مبتلا به ابولا منتشر شده است. ازجمله گزارش هایی به نقل از یک پزشک محلی منتشر شده که ادعا کرده خودش توانسته بیماران در حال مرگ را مداوا کند.

شیوع ابولا تاکنون در پنج کشور غرب آفریقا ۲۸۰۰ کشته به جا گذاشته و پیش بینی می شود ۵۸۰۰ نفر مبتلا به این ویروس باشند. برای این بیماری تاکنون درمانی قطعی شناخته نشده است.

یکی از مراکز تحقیقات پزشکی وابسته به آمریکا تخمین زده است تا پایان ژانویه (دی ماه) ممکن است شمار مبتلایان به ابولا از مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیز بگذرد. یک مرکز درمان آمریکایی که توانسته دو پزشک آمریکایی مبتلا را مداوا کند، هشدار داده تعداد واقعی مبتلایان بسیار بیشتر از میزان گزارش شده است. محققان این مرکز معتقدند ۲۱ هزار مورد گزارش نشده در سیرالئون و لیبریا وجود دارد که مبتلا به ابولا هستند.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است در صورتی که اقدامات ضروری برای درمان و مهار این بیماری انجام نشود، تا آغاز نوامبر شمار مبتلایان به ابولا ممکن است به ۲۰ هزار نفر هم برسد.

ترس و وحشت عمومی نسبت به این بیماری در اکثر نقاط جهان وجود دارد و در آفریقا بیشتر از هر جای دیگری است. خانواده هایی دیده شده اند که عضو خانواده را که مبتلا به ابولاست، در خیابان رها کرده اند تا جان خود را نجات دهند. شیوع بسیار بالاست و کشورهای فقیر آفریقای غربی توان مبارزه با آن را ندارند. وحشت به طور کلی نسبت به این بیماری وجود دارد، اما در این دو مورد اخیر، وحشت دوچندان شده است؛ چرا که اعتقادات خاصی نسبت به اشخاصی که از مرگ برمی گردند و زنده می شوند، وجود دارد و مردم آفریقا فکر می کنند این بیماری آنها را پس از مرگ نیز رها نمی کند. این مساله موجب ترس و وحشت در کشورهای غرب آفریقا شده است؛ به طوری که آنها از مرده های ابولایی نیز می ترسند. حال آن که دلیل بازگشت این دو زن به زندگی، تشخیص اشتباه در مرگ آنها بود هر دو زن علائم حیاتی خفیفی داشتند که پزشکان نتوانستند آن را تشخیص دهند و گمان کردند آنها فوت شده اند. در هفته های اخیر خبری مربوط به زنده شدن یک بیمار مبتلا به سرطان نیز شنیده شد. این زن اروپایی از بیماری سرطان رنج می برد. او در تابوت و در حالی که به گورستان منتقل می شد، شروع به جیغ و فریاد کرد و دوباره به بیمارستان منتقل شد، اما در مورد مبتلایان به ابولا، زنده شدن آنها پس از مرگ، بیش از حد معمول این موارد نادر، وحشت ایجاد کرده است.

منبع: ضمیمه تپش

نظر شما