شناسهٔ خبر: 72492 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حسام مظاهری خبر داد:

پیشخوان/ «لبیک یا حسین»؛ روایت حماسی سیدحسن نصرالله از عاشورا منتشر شد

مدیر انتشارات خیمه از چاپ مجموعه سخنرانی‌های سیدحسن نصرالله در اثری با عنوان «لبیک یا حسین» از سوی این انتشارات خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، نوزدهمین نشست صبح ناشر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری و محسن حسام‌مظاهری مدیر انتشارات خمیه در مرکز رسانه‌ای شیرازه برگزار شد. مظاهر در این نشست با اشاره به جدیدترین آثار در دست چاپ این انتشارات و فعالیت‌های انجام شده در روزهای اخیر، از چاپ مجموعه سخنرانی‌های سید حسن نصرالله درباره واقعه عاشورا خبر داد و گفت: این کتاب با عنوان «لبیک یا حسین» به تازگی از سوی خیمه منتشر شده و از حیث روایت حماسی از واقعه عاشورا جائز اهمیت است.

وی افزود: در حال حاضر کمتر شاهد روایت حماسی از این واقعه هستیم، اما سیدحسن نصرالله در کشور لبنان که در حال مقاومت است، در سخنرانی‌های خود پیرامون این واقعه روایت حماسی دارند. در این کتاب تلاش شده تا با حداقل دستکاری انتقال کامل سخنرانی‌ها انجام شود و علاوه بر آن مباحث سیاسی روز نیز در کتاب حفظ شود. 

به گفته حسام‌مظاهری، این اثر در ۱۵ گفتار شامل سخنرانی‌های سیدحسن نصرالله در زمان‌های مختلف پیرامون واقعه عاشورا تدوین شده است. ترجمه این کتاب را سیدحسین مرکبی برعهده داشته و حجت‌الاسلام و المسلمین زائری نیز کار نگارش مقدمه کتاب را انجام داده است. قرار است شنبه هفته آینده، ۱۷ آبان ماه، مراسم رونمایی از این کتاب برگزار شود.

نظر شما