شناسهٔ خبر: 72549 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

شرفخانی:

شعار هیئات مذهبی در روز عاشورا اعلام شد/ برپایی همایش «رهروان حسینی»

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : با توجه به مصادف شدن روز عاشواری امسال با روز سیزدهم آبان روز استکبار ستیزی ، هیات مذهبی کشور در این روز ، شعار «هیهات منّا الذله» ، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر خواهند داد.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی صبح امروز دهم آبانماه در نشست خبری با حضور خبرنگاران با بیان اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی امسال در ۳۲۵۰ بقعه متبرکه و امامزاده در حال برگزاری است ، اظهارداشت : امسال برنامه های ویژه ای در این طرح پیش بینی شده است که از آن جمله می توان به تجمع ۵ هزار نفری «لبیک یا حسین» ، «همایش شیرخوارگان حسینی» و «سوگواره احلی من العسل» را در بقاع متبرکه و امامزادگان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه امسال باتوجه به تلاقی روز عاشورا با روز ۱۳ آبان ، روز استکبار ستیزی برنامه ویژه ای پیش بین شده است ، افزود : شعار اصلی هیات های مذهبی در بقاع متبرکه و امامزادگان در این روز «هیهات منّا الذله» ، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» خواهد بود .

حجت الاسلام شرفخانی اضافه کرد: پرچم های متمرکز با شعار «هیهات منّا الذله» و پوسترهایی با شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»  طراحی شده و در سطح امامزادگان کشور توزیع شده است .

وی تصریح کرد: مردم در این روز با آرمان های اهل بیت (ع) عهد و پیمان خواهند بست و پیمان می بندند که در برابر ظالمین جهانی بایستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه همایش «رهروان حسینی» در روز پنجشنبه ۱۵ آبانماه مصادف با ۱۲ محرم در ۲۷۳ امامزاده کشور ویژه بانوان برگزار می شود ، تصریح کرد: این همایش با هدف بیان سیره و روش حرکت حضرت زینب (س) ، تشریح خطبه این بزرگوار در کوفه ، بیان ضرورت رهروی بانوان از حضرت زینب (س) در مباحثی چون همراهی با ولایت و خصایل اخلاقی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این همایش حضرت زینب (س) به عنوان الگوی بانوان مطرح می شود ، افزود : تجلیل از مادران شهید دفاع مقدس به عنوان الگوهای صبر ، تجلیل از مادران شهید مدافعان حرم حضرت زینب (س) که در مظلومیت تدفین و تشییع شدند و تجلیل از مادران شهدای هسته ای از جمله برنامه های این همایش است.

حجت الاسلام شرفخانی اضافه کرد : در این همایش میثاق نامه ای به امضای بانوان خواهد رسید تا اقدامی عملی در راستای شعار لبیک یا حسین و لبیک یا زینب آنها باشد که محور اصلی این میثاق نامه حفظ حجاب و حیا ، تربیت صحیح فرزندان و ... خواهد بود.

نظر شما