شناسهٔ خبر: 72967 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

درخواست وزیر ارتباطات از مردم؛

شبکه های اجتماعی فیلتر نمی شود، اخلاق را رعایت کنید/ روحانی به باکو می رود

واعظی/1 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با وجود اینکه این شبکه‌ها از نظر اقتصادی به ضرر وزارت ارتباطات است اما قرار نیست آنها را مسدود کنیم فقط از مردم می‌خواهیم که در این زمینه اخلاق را رعایت کنند.

به گزارش نماینده به نقل از نسیم، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه دولت بنا ندارد شبکه‌های اجتماعی که از آنها استفاده درست می‌شود را مسدود کند، گفت: ما همواره از کاربران خواهش کرده‌ایم که از شبکه‌های مجاز استفاده مجاز کنند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در یکی دو ماه گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و تعدادی از دانشگاه‌ها و گروه‌های داخلی شبکه‌های اجتماعی داخلی راه‌اندازی کرده‌اند که بسیار کار ارزنده‌ای است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه فعالیت این شبکه‌ها از نظر اقتصادی برای وزارت ارتباطات به صرفه نیست، اذغان کرد: با این وجود بدلیل استقبال مردم از این شبکه‌ها، فعالیت این شبکه‌ها آزاد است؛ فقط از مردم می‌خواهیم که در استفاده از این شبکه ها اخلاق را رعایت کنند.

محود واعظی همچنین با اشاره به سفر روحانی به باکو گفت: طبق برنامه پیش بینی می کنیم که حدود ۱۰ سند را با طرف مقابل نهایی کنیم‬ . موضوعات مهمی در دستور کار هیئت دولت هست که یکی از آنها خرید و انتقال برق از این کشور هست و همچنین در ارتباط با نحوه استفاده از رودخانه های مرزی، ساماندهی حمل و نقل بین المللی و مسائلی که در رابطه با گاز و بنزین در منطقه وجود دارد، همکاری های گردشگری مذاکراتی صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: بحث تجارت موضوع دیگری است که در دستور کار هیأت دولت برای بررسی در این سفر قرار گرفته است. الآن تجارت ما حدود ۵۰۰ میلیون دلار است‬ .

واعظی افزود: از زمانی که رئیس جمهور آذربایجان به تهران آمد فضای بسیار خوبی برای همکاری به وجود آمد و میتوانیم آنها را گسترش دهیم. ‫نکته دیگر هم سخنرانی آقای روحانی در مجلس این کشور هست که انشالله انجام خواهند شد. همچنین در این سفر تعداد زیادی از تجار از بخش خصوصی که علاوه بر تهران از استان های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل‬هستند نیز رئیس جمهوری را همراهی خواهند کرد.

نظر شما