شناسهٔ خبر: 73124 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سخت‌ترین گل ملی را چه کسی به ثمر رساند؟ + تصاویر

شاید گل هایی نظیر شوت کارلوس در دیدار دوستانه فرانسه و برزیل یا گل از راه دور ندود بازیکن لاتزیو به آاس رم بسیار سخت بوده باشد اما گل "فان باستن" در دیدار فینال یورو ۸۸ برای هلند در برابر روسیه سخت ترین گل در عرصه‌های دیدار‌های ملی به شمار می‌رود چرا که با یک ضربه والی دروازه داسیف روس را باز کرد.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران،  گل زیبای هافتون به رینات داسایف، در کنار گل فان باستن به داسایف در بازی فینال، دو گل زیبای یورو ۸۸ بودند.

 

در اینجا، جا دارد گوشه‌ای از زندگی حرفه‌ای وی در دنیای فوتبال را مرور کنیم:

 

"مارسل مارکو فان باستن" هلندی که تنها قهرمانی لاله‌های نارنجی در عرصه رقابت های ملی در سال ۱۹۸۸ چه در جام جهانی و چه در رقابت های یورو رقم زده در تاریخ ۳۱ اکتبر ۱۹۶۴ در شهر اوترخت به دنیا امد.

 

 

"فان باستن" با پست  مهاجم فعالیت حرفه ای خود را در ۱۷ سالگی از آژاکس آمستردام آغاز نمود و طی ۶ سال از ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۷ رکورد باورنکردنی ۱۲۸ گل در ۱۳۳ بازی را به ثبت رساند.

 

"فان باستن" با درخششی که داشت، در سال ۱۹۸۷ به آث میلان پیوست و طی ۷ سال در ۱۴۷ بازی ۹۰ گل به ثمر رساند که پس از آن به دلیل مصدومیت بسیار زود هنگام، در سن ۳۱ سالگی ناکام ماند و دنیای فوتبال از وجود این اعجوبه تاریخ فوتبال جهان که به جرات میتوان وی را در زمره ۱۵ نفر برتر قرار داد، محروم شد.

 

 

فان باستن هلندی، اولین فوتبالیستی است که ۳ بار توانست توپ طلای اروپا را از آن خود کند و بهترین سال های وی در ۳ تاریخ ۱۹۸۸، ۱۹۸۹ و۱۹۹۲ رقم خورد. فان باستن که اکنون سرمربی موفق الکمار می‌باشد،  در سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ هم در تیم جوانان اژاکس و هم در تیم ملی هلند سرمربیگری کرد.

 

 

فان باستن در زمره ۱۰۰ فوتبالیست برتر تاریخ جهان قرار دارد و جایزه شجاعت و اخلاق را نیز در سال ۱۹۸۷ بدست آورد. وی همچنین ۲ بار برترین گلزن سری آ و با اث میلان ۲ بار قهرمان اروپا شد.

نظر شما