شناسهٔ خبر: 74222 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

مصباحی مقدم مطرح کرد؛

تعیین ساز و کار برای همکاری با جامعه مدرسین/ آیت الله امامی کاشانی در جلسه جامعه روحانیت شرکت کرد

مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که مجدداً سازوکاری برای همکاری بین جامعه روحانیت و جامعه مدرسین داشته باشیم، گفت: خط مشی جامعه روحانیت با رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی تغییر نمی‌کند.

به گزارش نماینده حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌و‌گو با فارس، با بیان اینکه جلسه اخیر با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد، اظهار داشت: آیت‌الله امامی کاشانی دعوت دوستان را قبول کردند و در جلسه حضور یافتند.

مصباحی‌مقدم تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور که از طرف آقای امامی کاشانی ایشان را دعوت کرده بودیم، گفت اگر جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی نبود، من هم شرکت می‌کردم لذا امیدواریم فرصتی فراهم شود، ‌ تا ایشان هم در جلسات شرکت کنند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: به احترام رحلت آیت‌الله مهدو‌ی‌کنی قرار شد تا چهلم درگذشت ایشان صبر کنیم و انشالله جلسه آینده در این زمینه تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی از تشکیل جلسه کمیته سیاسی برای چگونگی تعیین دبیرکل خبر داد و گفت: مقدمات این موضوع در آنجا فراهم خواهد شد.

مصباحی مقدم درباره خط و مشی جامعه روحانیت خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر که در دفتر آیت‌الله یزدی برگزار شد اعلام کردیم که خط و مشی جامعه روحانیت با رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی تغییر نمی‌کند چراکه ۴۰ سال است که رویکرد جامعه روحانیت ثبات داشته است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در تشریح این خط مشی خاطرنشان کرد: این خط‌ومشی اولا اصولگرایانه است و ثانیاً در حمایت از انقلاب اسلامی و رهبری معظم انقلاب و ولایت فقیه است و تغییر مشی نخواهیم داد و با احزاب و جریانات اصولگرا در این راستا همکاری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که مجددا سازوکاری برای همکاری بین جامعه روحانیت و جامعه مدرسین داشته باشیم.

مصباحی‌مقدم درباره گزینه‌های ریاست جامعه روحانیت با بیان اینکه بنا نداریم در این زمینه اطلاع‌رسانی شود، ‌ درباره ریاست روحانی در جامعه روحانیت متذکر شد: بنده این نقل قول را تکذیب می‌کنم.

 

نظر شما