شناسهٔ خبر: 74649 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

مدیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم رشد :

جشنواره رشد از فیلم های آموزشی استقبال می کند

فیلم رشد/1 مدیر اجرایی چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد وزارت آموزش و پرورش گفت : جشنواره بین المللی فیلم رشد از فیلم های علمی آموزشی استقبال می کند.

به گزارش نماینده  به نقل از ایرنا، 'محمود مجیب' روز چهارشنبه در همایش استانی چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در گیلان در سالن اجتماعات بانک صادرات رشت افزود : معلمان فیلم ساز برای شرکت در جشنواره بین المللی فیلم رشد ساخت فیلم های علمی و آموزشی را مورد توجه قرار دهند و در این راستا بیش از پیش تلاش کنند.

وی اظهار داشت : استان گیلان از فیلم سازان با تجربه فرهنگی برخوردار است که می توانند در راستای تولید فیلم های آموزشی و علمی گام بردارند.

مدیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم رشد وزارت آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد تا سال آینده از گیلان فیلم های آموزشی در رابطه با محیط زیست داشته باشیم.

وی در رابطه با روند برگزاری چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد و فرخوان آن در اردیبهشت ماه هر سال بیان کرد : در جریان برگزاری جشنواره امسال ، سه هزار فراخوان برای کارگردانان ، تهیه کنندگان ، تولیدکنندگان دولتی و غیر دولتی و سه هزار ایمیل و تماس تلفنی با کارگردانان خارجی انجام گرفت.

مدیر اجرایی چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد : یک هزار و ۱۹۸ فیلم شامل ۲۲۰ فیلم خارجی و بقیه ایرانی به این جشنواره ارسال شد که پس از داوری با حضور حدود ۱۷ نفر از روانشناسان ، جامعه شناسان و ... ۲۲۰ فیلم برای شرکت در جشنواره انتخاب شد.

وی اظهار داشت : این جشنواره در سه بخش شامل فیلم سازان داخلی و خارجی ، معلمان فیلم ساز و دانش آموزان فیلم ساز تقسیم بندی شده است.

مجیب با اشاره به حضور داوران خارجی در جریان برگزاری جشنواره بین المللی فیلم رشد یادآور شد : فیلم های برتر جمعه هفته جاری در مراسم اختتامیه این جشنواره در تهران اعلام می شود.

در جریان برگزاری چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد همزمان با تهران در گیلان همایشی روز چهارشنبه از سوی آموزش و پرورش استان در سالن اجتماعات بانک صادرات رشت برگزار شد.

اکران ۷۳ فیلم از فیلم های چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد از شنبه هفته جاری در گیلان آغاز شده و تا پایان هفته ادامه دارد.

نظر شما