شناسهٔ خبر: 75073 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

لغو همه تحریم‌ها در تاریخ معین خط قرمز ایران در مذاکرات هسته‌ای است

باهنر نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه در مذاکرات هسته‌ای باید تکلیف همه تحریم‌ها علیه ایران روشن شود، لغو همه تحریم‌ها را خط قرمز قطعی کشورمان برشمرد.

به گزارش نماینده، محمدرضا باهنر نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به مذاکرات هسته‌ای پیش روی ایران با گروه ۱+۵، با اشاره به خطوط قرمز هسته‌ای کشورمان اظهار داشت:  اینکه ایران ظرفیت غنی‌سازی داشته باشد و یک کشور با فناوری غنی‌سازی بماند، خط قرمز ما است. البته خبرهای پنهان و آشکار نشان می‌دهد که این موضوع از سوی غر‌بی‌ها صددرصد پذیرفته‌ شده و شاید برای اولین بار باشد که چنین موضوعی را مکتوب و امضا کرده‌اند و تاییدیه آن را فرستادند.

وی با تاکید بر اینکه غنی‌سازی نباید یک غنی‌سازی نمایشی برای ایران باشد، تصریح کرد: ایران باید حداقل به صورت نیمه‌صنعتی غنی‌سازی داشته باشد. همچنین در مذاکرات باید تکلیف همه تحریم‌ها علیه کشورمان روشن شود. البته این به معنای آن نیست که همین امروز تمام این تحریم‌ها لغو شود، اما تاریخ لغو همه این تحریم‌ها باید مورد به مورد به تفاهم و توافق برسد.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه نباید برخی از تحریم‌ها تعلیق شود و همچنان مثل شمشیر دموکلیس باقی بماند، لغو همه تحریم‌ها را خط قرمز قطعی کشورمان برشمرد و اظهار داشت: به اعتقاد بنده اگر این تفاهمات صورت بگیرد، توافق بین ایران و ۱+۵ واقعا یک بازی برد-برد است، یعنی هم آنها سود می‌برند و استفاده می‌کنند و هم ما می‌توانیم سود ببریم.

باهنر در پایان گفت: براین اساس اینکه فوری قهر کنیم و بگوییم "مذاکرات تمام! " و خط روی مذاکرات بکشیم، یک جمله انحرافی است. همچنین اینکه برخی می‌گویند، توافق بد بهتر است یا عدم توافق، اشتباه است چراکه هر دوی این شرایط بد است. لذا به هیچ عنوان نباید توافق بد داشته باشیم و یا نباید زود زیر میز بزنیم. بلکه باید به یک توافق مدبرانه‌ای برسیم که برد همه اطراف قضیه در آن باشد.

انتهای پیام/

نظر شما