شناسهٔ خبر: 75112 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مذاکره امروز زورگویان با ایران اسلامی به اعتبار جانفشانی بسیجیان است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ اگر امروز ایران اسلامی به عنوان نماد مقاومت در منطقه و جهان شناخته شده و زورگویان جهان مجبور به مذاکره با آن هستند، به اعتبار جانفشانی‌های بی‌دریغ بسیجیان است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، علی‌ نعمت چهاردولی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: اگر امروز ایران اسلامی به عنوان نماد مقاومت و پایداری در منطقه و جهان شناخته شده و زورگویان جهان مجبور به مذاکره با ایران اسلامی شده‌اند، به اعتبار جانفشانی‌های بی‌دریغ بسیجیان است که بی‌ادعا و بی‌انتظار از جان و مال خود به طور داوطلبانه گذشتند تا آیین محمدی این مرز و بوم آسیب نبیند.

وی افزود: دنیا بداند تا این بسیجیان جان بر کف هستند به هیچ وجه از حقوق واقعی خود چه در بحث هسته‌ای و چه غیرهسته‌ای نخواهند گذشت، بنابراین از تیم مذاکره‌کننده انتظار داریم از عزت و اقتدار ملت ایران که حاصل ۳۵ سال ایستادگی و مقاومت شجاعانه و بسیجی‌وار ملت ایران است، قهرمانانه‌ دفاع کنند.

نماینده ملایر در ادامه خاطرنشان کرد: حق نیست که پس از گذشت چند سال از پایان جنگ تحمیلی، رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس که از جان و مال خود گذشتند، مورد بی‌مهری قرار گیرند، حق نیست مشکل بهداشت و بیمه و درمان داشته باشند و حال که بسیاری از آنها به سن کهولت رسیده‌ و از کار افتاده‌اند، مورد توجه نبوده و برای وام یا درصد جانبازی امروز و فردا شوند.

چاردولی تصریح کرد: از دولت می‌خواهیم راهکارهای اقتصاد مقاومتی را در برنامه ششم به طور جدی مورد توجه قرار دهد و مهمتر اینکه بررسی کنیم پس از یک سال چه اقداماتی در راستای اقتصاد مقاومتی صورت گرفته و چه حاصلی به بار آمده است.

وی اضافه کرد: از وزیر بهداشت می‌خواهم تا نسبت به اجرایی شدن تعرفه پرستاری اقدام کند و وزیر آموزش و پرورش نیز ضمن اطلاع از حوزه کاری خود و اقدامات مدیران کل این مجموعه به جای سیاسی‌کاری و تغییرات نامناسب به فکر داشتن یک برنامه مناسب برای دانش‌آموزان باشد.

دبیر کمیسیون عمران مجلس بیان داشت: وزرای نیرو و کشاورزی مشخص کنند بحران آب در کشور وجود دارد یا نه و اگر این بحران در کشور وجود دارد، گزارش دهند که تا به حال برای حل مشکل بحران آب چه اقداماتی از سوی آنها صورت گرفته و چه برنامه‌هایی برای جلوگیری از هدر رفت آب چه در بخش کشاورزی و چه در بخش شرب خانگی اجرا شده است.

چهاردولی در ادامه عنوان کرد: بنا نیست همه مراکز فرهنگی در کلانشهرها باشد و سایر نقاط کشور بی‌نصیب بمانند، هنر متعلق به همه کشور است و مراکز فرهنگی و خانه هنر نیز نیاز به همه هنرمندان است.

وی افزود: تا کی باید شاهد رشد قارچ‌گونه بانک‌ها در کشور باشیم، مگر بانک‌ها از کره دیگر آمده‌اند که هیچ نظارتی بر آنها صورت نمی‌گیرد.

نماینده ملایر در پایان با اشاره به مشکل کشاورزان، اشتغال و سایر مشکلات موجود در سطح کشور از مسئولان خواستار رسیدگی و حل آنها شد.

نظر شما