شناسهٔ خبر: 75749 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

گسترش اعتراضات فرگوسن به ۱۷۰ شهر دیگر آمریکا/ پلیس قاتل: پشیمان نیستم

اعتراضات به ناکارآمدی دستگاه قضایی آمریکا که از شهر فرگوسن آغاز شد در حالی به سراسر آمریکا کشیده شده که "دارن ویلسون" پلیس قاتل گفته است از کشتن نوجوان سیاهپوست ناراحت نیست.

به گزارش نماینده به نقل از  مهر، در حالی که مقامات شهر فرگوسن می کوشند با اتخاذ تدابیر شدید امنیتی از شدت اعتراضات بکاهند، مردم بیش از ۳۰ ایالت آمریکا در همراهی با این اعتراضات به خیابان ها آمدند. به گزارش رسانه ها مردم ۱۷۰ شهر آمریکا با مسدود کردن خیابان ها و مختل کردن رفت و آمد خودروها به نظام ناعادلانه قضایی در این کشور اعتراض کردند.

این اعتراضات پس از آن شدت گرفت که دادگاه رسیدگی کننده به پرونده قتل "مایکل براون" نوجوان سیاهپوست توسط یک مامور پلیس اعلام کرد به دلیل نبود شواهد کافی علیه متهم، وی تبرئه می شود. در همین حال "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا ضمن محکوم کردن خشونت های رخ داده در شهر فرگوسن از معترضان خواست خویشتنداری کنند.

این در حالی است که "دارن ویلسون" پلیسی که براون را کشته است در نخستین مصاحبه تلویزیونی خود گفته است که از کار خود پشیمان نیست و اگر شرایط حادثه تکرار می شد، دوباره همین کار را انجام می داد. وی در این گفتگو مدعی شد تنها وظیفه اش را انجام داده و عذاب وجدان ندارد. این مامور پلیس ۲۸ ساله از زمان وقوع این حادثه به مرخصی فرستاده شده است.

گفتنی است براون ۱۸ ساله روز نهم آگوست امسال با شلیک بیش از ۵ گلوله توسط ویلسون در شهر فرگوسن و در حالی که مسلح نبود به قتل رسید. مقامات پلیس در ابتدا مدعی شدند که براون مظنون به سرقت یک مغازه بوده اما سپس اظهارات خود را تغییر دادند.

نظر شما