شناسهٔ خبر: 75770 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

نخست‌وزیر اوکراین ابقا شد

اوکراین نخست‌وزیر اوکراین بار دیگر با رای اکثریت قانونگذاران در این سمت ابقا شد و با این اقدام راه برای مذاکره با صندوق بین‌الملل پول هموار شد؛ با این حال درگیری‌ها با جدایی‌طلبان در شرق اوکراین ادامه دارد.

به گزارش  نماینده به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، آرسنی یاتسنیوک، نخست‌وزیر اوکراین با کسب ۳۴۱ رای موافق از مجموع ۴۵۰ نماینده در سمتش ابقا شد و این در واقع نتیجه ائتلاف میان پنج حزب حامی اروپا پس از انتخابات ۲۶ اکتبر بود. این ائتلاف مورد حمایت ۳۰۲ عضو پارلمان اوکراین قرار گرفت.

اوکراین از سال ۲۰۰۹ درگیر شدیدترین رکود اقتصادی است و درگیری نظامی با جدایی‌طلبان روس‌گرا در مناطق شرقی دونتسک و لوهانسک به تولیدات صنعتی ضربه وارد کرده است. از این رو دولت کی‌یف در نظر دارد تا پایان سال جاری میلادی دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از وام ۱۷ میلیارد دلاری صندوق ‌بین‌المللی پول را برای برقراری ثبات در اقتصادش دریافت کند.

نخست‌وزیر اوکراین در سخنانی در پارلمان کشورش گفت: کشورمان در جنگ است و مردم در خطر قرار دارند و این به ما بستگی دارد که آیا بتوانیم از تشدید تنش‌ها با روسیه جلوگیری کنیم و یا خیر.

وی افزود: حال باید به سرعت کابینه تشکیل شود چرا که سال ۲۰۱۵ بسیار دشوارتر از سال ۲۰۱۴ خواهد بود. الان زمان کار کردن است.

رئیس پارلمان جدید اوکراین پس از رای‌گیری در سخنانی گفت که پارلمان کشورش در دوم دسامبر کل کابینه را تایید خواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما