شناسهٔ خبر: 75780 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ

مشهور‌ترین تکفیری آلمانی داعش+ تصاویر

رئیس اداره حفاظت از قانون اساسی آلمان اعلام کرد که هزاران تندرو در آلمان زندگی می‌کنند که آماده دست زدن به اعمال خشونت‌آمیز هستند.

به گزارش نماینده، بیشتر افراطی‌های آلمان که به گروه‌های تروریستی داعش و جبهة النصرة در عراق و سوریه می‌پیوندند جوان هستند و برای رفتن به بهشت خیالی خود دست به هر جنایتی می‌زنند.

سازمان‌های امنیتی آلمان برآورد کرده‌اند که در حال حاضر حدود ۵۰۰ افراطی در این کشور آماده دست زدن به اعمال خشونت‌آمیز هستند.

بر اساس گفته‌های «هانس گئورگ ماسن» رئیس اداره حفاظت از قانون اساسی آلمان، هزاران تندرو در آلمان زندگی می‌کنند. چند صدنفر از این افراد آماده‌اند در اقدامات خشونت‌آمیز شرکت کنند.

ماسن می‌گوید بیشتر کسانی که خود را برای جهاد آماده کرده‌اند در خانواده‌ای مهاجر زندگی می‌کنند و زندگی ناموفقی داشته‌اند.

شبکه زاورلند

روز چهارم سپتامبر ۲۰۰۷، واحد ضد ترور آلمان به خانه‌ای در منطقه «زاورلند» در ایالت نوردراین وستفالن حمله و سه مرد را دستگیر کرد.

این سه تن ییلماز، دانیل شنایدر و فریتس گلوویچ بودند.

آن‌ها قصد داشتند به خاطر اعزام نیروهای آلمان به افغانستان، به تاسیسات نظامی آلمان و آمریکا در آلمان حمله کنند. آن‌ها در دادگاه به حبس‌هایی طولانی تا ۱۲ سال محکوم شدند.

زنی که دستیار یک تروریست بود

همسر فریتس گلوویچ، رهبر تروریست‌های شبکه زاورلند، روز پنجم نوامبر سال ۲۰۱۰ به دادگاهی در برلین فراخوانده شد. این زن که در آن زمان ۲۹ ساله بود در دادگاه اقرار کرد که با جمع‌آوری پول به عملیات تروریست‌های خدمت می‌کرده است. او به خاطر همکاری با تروریست‌ها به دوسال و نیم زندان محکوم شد.

سوءقصد در فرودگاه فرانکفورت

آرید اوکا روز دوم مارس ۲۰۱۱ در فرودگاه فرانکفورت حمام خون به راه انداخت. او دو سرباز آمریکایی را به ضرب گلوله کشت و دو تن دیگر را به شدت زخمی کرد. این اولین حمله تروریست‌ها در آلمان بود که تلفات جانی داشت.

آرید اوکا که متولد کوزوو است، در آلمان بزرگ شده و خانواده‌اش متعصب نیستند. او در فیس بوک خود را یک جهادگر معرفی می‌کرد.

القاعده در منطقه راین‌لند آلمان

دادگاه فدرال آلمان در شهر کارلسروهه خلیل س را در نهم دسامبر ۲۰۱۱ به عضویت در گروه ترور دوسلدورف متهم کرد.

گفته می‌شود یکی از اعضای این باند زمانی محافظ اسامه بن لادن بوده است. این شبکه تروریستی قصد داشت حملات گسترده‌ای را در آلمان انجام دهد. هر چهار عضو شبکه دوسلدورف به حبس‌های طولانی محکوم شدند.

سلفی‌ها در آلمان

شمار سلفی‌ها در آلمان در حال افزایش است. برآورد می‌شود که حدود ۷ هزار سلفی در آلمان زندگی می‌کنند. آن‌ها از اکتبر سال ۲۰۱۱ کارزاری را با نام «بخوانید» آغاز کرده‌اند و ترجمه آلمانی قرآن را بین مردم پخش می‌کنند. چند صدنفر سلفی آماده‌اند در عملیات خشونت‌آمیز شرکت کنند. منابع امنیتی آلمان می‌گویند که حدود ۵۰۰ نفر از آن‌ها برای جنگ به سوریه و عراق رفته‌اند.

تلاش برای انفجار در بن

روز دهم دسامبر ۲۰۱۲ بمبی که در یک ساک آبی‌رنگ ورزشی جاسازی شده بود، در ایستگاه قطار شهر بن آلمان کشف شد. فقط یک اشتباه تکنیکی تروریست‌ها سبب شد که انفجار انجام نشود.
مارکو گ. شهروند آلمانی که در شهر اولدنبورگ آلمان بزرگ شده عامل این بمب‌گذاری شناخته شد. انفجار این مواد منفجره می‌توانست به کشته شدن بسیاری از افراد منجر شود.

«پلیس شریعت» در آلمان

اوایل ماه سپتامبر سال ۲۰۱۴ افرادی که خود را «پلیس شریعت» معرفی می‌کردند، در حالی که جلیقه‌های نارنجی‌رنگی برتن داشتند، در خیابان‌های شهر ووپرتال آلمان مسلمانان جوان را متوقف می‌کردند و آن‌ها را ارشاد می‌کردند. ایمان مازیک، رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان اعلام کرد که این اقدام سلفی‌ها «استفاده ابزاری از دین» است.

بازگشتگان جنگ سوریه

در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۳، کرشنیک به سوریه رفت تا به گروه تروریستی داعش بپیوندد. او در پایان سال ۲۰۱۳ پس از بازگشت از سوریه در فرودگاه فرانکفورت بازداشت شد.

دادستانی آلمان او را متهم به عضویت در گروه داعش کرده است. او در صورت محکومیت باید بیش از چهارسال در زندان بماند. این اولین محاکمه بازگشتگان از جنگ سوریه و عراق است.

از موسیقی رپ تا جهاد

دنیس کاسپرت که در شهر برلین از پدری آلمانی و مادری آفریقایی متولد شده، مشهور‌ترین تکفیری آلمانی در گروه داعش است. او از سال ۲۰۱۲ در سوریه زندگی می‌کند. ماموریت او جمع‌آوری و سازمان‌دهی سلفی‌های افراطی آلمان است. او را در یکی از ویدئوهای گروه تروریستی داعش در‌حال سربریدن شناسایی کرده‌اند. دولت آلمان در نظر دارد نام او را در فهرست تروریست‌های سازمان ملل قرار دهد.

نظر شما