شناسهٔ خبر: 76871 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

زیاده خواهی غرب باعث «تمدید» مذاکرات شد/ مذاکرات ماهیت آمریکا را برای مردم روشن کرد

مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از طریق مذاکرات ماهیت آمریکا برای مردم و برخی مسئولان روشن شد، همچنین مشخص شد پیش‌بینی مقام معظم رهبری درباره قابل اعتماد نبودن آمریکا درست بوده است.

به گزارش نماینده سیدمرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فارس، درباره تمدید مذاکرات تا تیرماه اظهار داشت: تصمیم رهبر معظم انقلاب یک تصمیم حکیمانه بود که فرمودند از جریانی که در مذاکرات پیش می‌رود، ما ضرر نمی‌کنیم.

نبوی با بیان اینکه ما توانایی غنی‌سازی اورانیوم را داشته و از فناوری هسته‌ای برخورداریم خاطرنشان کرد: در جریان انتخابات، گفتمانی مطرح شد و رأی آورد که گفت ما می‌توانیم با مذاکره، فضا را طوری پیش ببریم که هم سانتریفیوژها بچرخد و هم اقتصاد کشور؛ رهبر معظم انقلاب نیز با مذاکرات موافقت کردند و در واقع گوی و میدان را در اختیار آنها قرار دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه از طریق این مذاکرات ماهیت آمریکا برای مردم و مسئولانی که رأی آورده بودند روشن شد، گفت: بنابراین مشخص شد که پیش‌بینی مقام معظم رهبری هم درست بوده است و آمریکا نشان داد که قابل اعتماد نیست.

وی گفت:‌ اگر روزی آمریکا به حقوق ما اذعان کند این برای ما برد محسوب می‌شود و در غیر اینصورت ما بر سر جای خود ایستاده‌ایم و کارمان را پیش می‌بریم.

نبوی در عین حال نسبت به ادامه پیدا کردن مذاکرات هشدار داد و گفت: باید مراقب باشیم که کش‌دادن به این موضوع به ضرر ما تمام نشود.

این فعال اصولگرا با بیان اینکه هر چه زمان بگذرد ممکن است توقعات طرف غربی و امتیازاتی که از ما می خواهند بیشتر شود، یادآور شد: حتی در اینصورت ممکن است آنها خط قرمزهای ما را عقب‌تر ببرند.

وی بر همین اساس به تجربه زمان خاتمی اشاره کرد و گفت: وقتی وزرای خارجه تروئیکا به ایران آمدند و آقای روحانی نیز مسئول مذاکرات بود ما تعلیق UCF اصفهان را داشتیم و حتی آنها بعد از آن هم گفتند ایران اصلا به این فناوری نیاز ندارد و باید همه را تحویل دهد و به همین خاطر مقام معظم رهبری هم فرمودند دولت آقای خاتمی که در زمان او این اتفاق افتاده است، باید نیروگاه اصفهان را فکّ پلمب کنند.

نبوی درباره علت تمدید مذاکرات نیز به موضوع زیاده‌خواهی غربی‌ها پرداخت و تصریح کرد: آنها فکر می‌‌کنند که کش دادن مذاکرات به نفع آنهاست و با اینکه به این موضوع نیاز دارند و در این مذاکرات نیز خیلی چیزها به دست آورده‌اند اما دموکرات‌ها در آمریکا سنا را واگذار کرده و از این رو آمریکا تحت فشار اسرائیل و عربستان هم قرار دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تأکید کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری سکان‌دار کشور هستند اگر این مذاکرات به ضرر منافع ملی باشد همانطور که پیش از این به دلیل زورگویی غربی‌ها و محروم کردن آنها از حق مان دستور به از سرگیری فعالیت ‌ها دادند در این صورت نیز موضوع را مدیریت خواهند کرد.

نظر شما