شناسهٔ خبر: 78355 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آیت الله مجتهد شبستری:

مجازات سران فتنه شدیدتر از حصر است

مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری به تبیین حماسه ۹ دی پرداخت و در عین حال گفت: اگر سران فتنه محاکمه شوند مجازاتشان شدیدتر از حصر است.

به گزارش نماینده،  آیت‌الله مجتهد شبستری  عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با فارس، درباره اینکه برخی از جریانات تندروی اصلاح‌طلب در داخل همصدا با جریان اپوزیسیون برای رفع حصر فشار وارد می‌کنند و فتنه را در حد یک دعوای انتخاباتی تقلیل می‌دهند، گفت اینها فکر می‌کنند اگر رفع حصر شود یک نوع دموکراسی است و سبب می‌شود مردم آرامش بیشتری پیدا کنند.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند سران فتنه باید محاکمه شوند، حال اگر محاکمه شوند مجازاتشان شدیدتر از حصر است، تصریح کرد: یعنی نظام جمهوری اسلامی از راه رأفت با فتنه‌گران وارد شده و در حال حاضر این افراد خیلی راحت در منزل خود هستند و حتی نقل شده که به بیرون هم می‌روند و گفته‌اند که در برخی مراکز این افراد دیده شده‌اند یا گفتند خانم آن آقا به بانک رفته است، اینکه حصر و زندان نیست، اگر اینها مانند سایر کشورها محاکمه می‌شدند قطعاً مجازات شدیدتری در انتظارشان بود اما آنها فکر می‌کنند اگر آزاد شوند می‌توانند با شلوغ‌کاری دوباره شروع به شَلتاق کنند و آشوب راه بیندازند که اشتباه است، آنها راحتند و مردم هم راحت هستند، چرا که خود مردم به قدر کافی گرفتاری دارند. کسانی که چنین پیشنهادی می‌دهند یا مغرض هستند یا ناآگاه.

مهمترین محورهای این گفتگو بدین شرح است:

* فتنه‌گران در عاشورای ۸۸ قرآن‌ها را به آتش کشیدند

*تاکید کردیم تبریز همیشه پیشتاز بوده و باید ۸ دی برگزار شود

*فتنه‌گران چیزی بر رهبر و امام حسین (ع) باقی نگذاشتند

* جریان سکولاریستی در فتنه ۸۸ نقش موثری داشت

* حماسه ۸ دی تبریز در کثرت جمعیت ۹ دی موثر بود

* مخالفت ملی‌مذهبی‌ها با در راس قرار گرفتن ولی‌فقیه در قانون

*مجازات سران فتنه شدیدتر از حصر است

*فتنه ۸۸ مصداق روشن «اکبر من‌القتل» بود

 

نظر شما