شناسهٔ خبر: 78384 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

باهنر در خوزستان:

نباید به مذاکرات خوش بین باشیم، باید به اقتصاد مقاومتی روی بیاوریم

باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی: در همه برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در کل نباید به مذاکرات خوش بین باشیم و باید به اقتصاد مقاومتی روی بیاوریم.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، محمد رضا باهنر در نشست فعالان سیاسی خوزستان در اهواز  افزود: ظلم به جامعه است که افکار عمومی را درگیر انتخابات کنیم.

وی گفت: البته اهمیت مجلس خبرگان در حیات انقلاب بسیار مهم‌تر از مجلس شورای اسلامی است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره مذاکرات هسته ای هم  افزود: اعضای تیم مذاکره کننده تیم مومن و متدین و البته اهل فن و تخصص هستند و این یکی از ویژگی‌های این دوره از گفت‌وگوها است و تیم مذاکره کننده ما تیم قوی است البته این به معنی ایراد نداشتن نیست، مجلس مرتب رصد می‌کند که خطوط قرمز مراعات شود.

باهنر با بیان اینکه این مذاکرات تجربه جدیدی در کشور است که در یک طرف ایران و در طرف مقابل کشورهای ۵+۱ که به نوعی قدرت‌های دنیا هستند قرار دارد گفت: در پایان دوره یکساله مذاکرات ۳ راه حل بیشتر نداشتیم یا باید به توافق نهایی می‌رسیدیم که زورگویی‌ها و گردن‌کشی‌های طرف مقابل و به ویژه آمریکا مانع رسیدن به توافق نهایی می‌شد و ما هم چون روی اصول‌مان جدی بودیم از اصول‌مان کوتاه نیامدیم بنابراین دست یابی به توافق جامع در ۳ آذر ۹۳ عملاً غیرممکن شد.

وی افزود: بحث دوم در مذاکرات هسته‌ای این بود که مذاکرات را ادامه ندهیم و شکست مذاکرات را اعلام کنیم که این راه حل هم به نفع منافع نظام نبود و در نتیجه ما به راه حل سوم یعنی‌‌ همان تمدید ۷ ماهه مذاکرات رسیدیم.

باهنر گفت: در همه برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در کل نباید به مذاکرات خوش بین باشیم و باید به اقتصاد مقاومتی روی بیاوریم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود : مشی جامعه اسلامی مهندسین همچون دولت‌های قبل بر این است که کمک و همکاری کنیم و کشور یک سری مشکلات دارد که به دولت ارتباطی ندارد و فراجناحی است که هم ارز و هم عرضه می‌خواهد و در رفع این مشکلات همه باید کمک کنیم و در برخی مسائل که دولت اقداماتی انجام می‌دهد که به حل مشکلات کمک نمی‌کند در این مسائل انتقادات خود را بدون توجه به خطوط حزبی بیان می‌کنیم.

باهنر افزود: مرتب با وزرا درباره مسائل کلان کشورجلسات مرتب داشتیم و به آن‌ها متذکر شدیم و گفتیم برخی مشکلات کشور مثل تورم، بیکاری و کاهش تولید عیان و آشکار هستند و همه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند ولی برخی مسایل و مشکلاتی هستند که نهان هستند و دیده نمی‌شوند که باید رصد شوند.

نظر شما