شناسهٔ خبر: 78403 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آیت الله خاتمی:

سران فتنه با آبروی نظام اسلامی بازی کردند/دعا برای تنبیه فتنه گران

سیداحمد خاتمی431 امام جمعه موقت تهران: در چهارمین سالگرد ۹ دی از خدا می‌طلبیم که تنبه را بر فتنه‌گران و سران فتنه عنایت کند.

به گزارشنماینده آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه فتنه سال ۸۸ تجلی یک شورش داخلی علیه نظام اسلامی بود، آنچنان که جنگ تحمیلی نیز تجلی یک شورش خارجی علیه نظام بود، اظهار داشت: واقعیت آن است که در فتنه ۸۸ اگر معترضان به انتخابات با استفاده از ظرفیت‌های قانونی که مقام معظم رهبری فرموده بودند خواست خود را مطرح می‌کردند، مشکلی نبود زیرا در هر انتخاباتی اعتراض هست و آن راهکار قانونی دارد.

وی افزود: اما آنچه در عرصه بیرونی اتفاق افتاد و مشاهده شد، اعتراض نبود بلکه اردوکشی خیابانی بود که در پی بیانیه‌های دعوت‌کننده به این امر صورت گرفت و فتنه سال ۸۸ را ساخت و اگر اعتراض به صورت قانونی شکل می گرفت، مشکلی برای نظام درست نمی‌کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ضربه‌ای که فتنه سال ۸۸ به نظام زد، ضربه‌های اقتصادی و سیاسی بود که مسائل اقتصادی آن را باید اقتصاددانان بگویند و ضربات سیاسی آن را هم سیاسیون باید ارزیابی کنند، گفت: سرمایه نظام اسلامی مردم هستند و فتنه گران در حقیقت این سرمایه را در دنیا تباه کردند اما با این وجود مردم با نظام بودند، هستند و خواهند بود که نشانه آن حضور مردم در انتخابات ها و همچنین آخرین انتخابات ریاست جمهوری است.

آیت الله سید احمد خاتمی افزود: سران فتنه کاری کردند که دنیا این سرمایه را نبیند و یا اینکه عکسش را ببیند و بگونه ای آن را ترسیم کردند که نشان دهد تمامی مردم شورشگران خیابانی هستند در صورتی که این موضوع تحریف واقعیت بود.

وی همچنین گفت: اگر دنیا اکثریت مردم را می‌خواست ببیند باید حضور مردم در ۹ دی ماه و در برخی استان ها در ۸ دی ماه را می‌دید؛ بنابراین می‌توان گفت فتنه گران و سران فتنه با آبروی نظام اسلامی بازی کردند و این ضربه از ضربه های اقتصادی به نظام به مراتب فراتر است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتظار می‌رود اهل تحلیل در این عرصه وارد شوند و ضربه‌هایی که به آبروی نظام وارد شد را بررسی کنند،  اظهار داشت: اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند فتنه گران سرمایه حضور ۸۵ درصدی مردم را تباه کردند دلیلش همین است که آنها با آبروی نظام بازی کردند.

آیت‌الله سید احمد خاتمی در ادامه در پاسخ به این سئوال که آیا فعل سران فتنه را بغی بر نظام اسلامی می‌دانید یا خیر؟ گفت: در این عرصه تشخیص قاضی دادگاه مهم است و تشخیص‌های دیگر حرف اول را نمی‌زند و قاضی باید نظر دهد که آیا اینها باغی هستند یا خیر؛ اما فقه ما می‌گوید «الباغی من خرج علی امام عادل» که بر این اساس باغی آن کسی است که خروج بر امام عادل داشته باشد.

وی تاکید کرد: ما نیز امروز مقام معظم رهبری را رهبری عادل می‌دانیم.

امام جمعه موقت تهران در پایان با اشاره به چهارمین سالگرد حماسه نهم دی ماه، خاطر نشان کرد: در چهارمین سالگرد ۹ دی از خدا می‌طلبیم که تنبه را بر فتنه‌گران و سران فتنه عنایت کند تا آنها با عذرخواهی از مردم و ولایت بتوانند این زخم را التیام بخشند و باید بدانند که بدون عذرخواهی مطلقا گره‌ای باز نخواهد شد.

نظر شما