شناسهٔ خبر: 78444 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حبیبی: پاک کردن فتنه خیانت است/ لاریجانی: اصولگرایی، منحرفان را کنار می گذارد

نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه: متاسفانه عده ای که مسئولیت هایی دارند در تلاش هستند صورت مساله فتنه را پاک کنند و بگویند اصلا فتنه ۸۸ وجود نداشته است، پاک کردن صورت مساله فتنه ۸۸ خیانت است.

به گزارش نماینده به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در نشست اصولگرایان اصفهان، گفت: اگر صورت مساله فتنه ۸۸ پاک شود زمینه فتنه دیگری فراهم خواهد شد. فتنه گران در سال ۸۸ فتنه ای به پا کردند و مردم در ۹ دی این فتنه را خنثی کردند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: عده ای با سوء نیت می گویند فتنه ۸۸ در حد رقابت های انتخاباتی بوده اما شواهد و اسناد و مدارک وجود دارد که این فتنه برای براندازی جمهوری اسلامی بود.

وی افزود: زمانی که فتنه ای می خواهد ایجاد شود نیاز به زمینه هایی دارد و یکی از زمینه های آن تشکیل کمیته صیانت از آراء توسط اصلاح طلبان بود. ما در حزب موتلفه اسلامی از ۶ ماه قبل از انتخابات رسانه های خارجی را رصد کردیم و طی جزوه ای ۲۰۰ صفحه ای به اطلاع مسئولان رساندیم که می خواهند فتنه برای براندازی نظام انجام دهند.

حبیبی تصریح کرد: ما بعد از انتخابات هم دیدارهای مختلفی داشتیم و تمام سعی خود را انجام دادیم تا فتنه مهار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های انتخاباتی اصلاح طلبان اظهار داشت: حزب اعتدال و توسعه با مدیریت آقای نوبخت مشغول کار انتخاباتی بوده که در بر اساس گزارش ها با اصلاح طلبان در بسیاری از استانها مشغول فعالیت هستند.

حبیبی فعالیت دیگر اصلاح طلبان برای انتخابات را تشکیل جلسات برای رسیدن به وحدت عنوان کرد و گفت: اصلاح طلبان می خواهند میان اصولگرایان اختلاف افکنی کنند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: اصولگرایان برای انتخابات آینده راهی جز ائتلاف ندارند و متفرق عمل کردن اصولگرایان نتیجه اش تشکیل مجلسی مانند مجلس ششم می شود.

وی افزود: حزب موتلفه اسلامی ۶ جلسه با جمعیت ایثارگران و دو جلسه با پایداری در جهت همگرایی اصولگرایان برگزار کرده است تا بتوانیم در انتخابات آینده با وحدت به فهرست واحد برسیم.

حبیبی همچنین در باره اصلاح طلبی نیز بین داشت: اصلاح طلبانی که نظام و ولایت را قبول دارند داخل نظام هستند. برخی اصلاح طلبان در دوره حاکمیتی این جریان در راستای نظام فعالیت نمی کردند اما اینکه همه اصلاح طلبان را خارج از نظام بدانیم درست نیست. ما به عقلای اصلاح طلب می گوئیم لکه ننگ فتنه ۸۸ را از دامن اصلاح طلبی پاک کنید.

محمد جواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه نیز در این نشست در پاسخ به سوالی درباره طرح ام القرای کشورهای اسلامی که در دهه ۶۰ مطرح شده بود گفت: ام القرا بودن حیثیتی برای کشور است که به دست می آید و ام القرای کشورهای اسلامی کشوری است که پیروزی اش پیروزی اسلام و شکست اش شکست اسلام باشد و این حیثیت در هر کشوری پیدا شد همه مسلمانان باید آن کشور را یاری کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی حادثه مهمی در جریان اسلام بود. ما شاگردان اساتیدی مانند عسگر اولادی بودیم و در مکتب انها تربیت شده ایم، جوانهایی بودیم که از رفتار و گفتار افراد متدین بهره بردیم. این مبارزان می دانستند انقلاب اسلامی حادثه ای بزرگ است اما امروز می بینیم ام القرایی ایران در کشورهای اسلامی مشهود است.

لاریجانی تصریح کرد: امروز شکست اردوغان را به پای اسلام نمی نویسند اما می بینیم تمام توان غرب این بود که نظام جمهوری اسلامی را براندازی کند و نظامی سکولار را به جای ان بیاورد. هر هر شکستی که منجر به عقب نشینی ایران در برابر استکبار جهانی منجر شود ضربه به اسلام است و امروز توفیق ایران، توفیق جهان اسلام است.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تاکید کرد: جهان اسلام امروز نمی تواند نسبت به ایران بی تفاوت باشد، مقام معظم رهبری تاکید دارند که امت اسلامی باید تشکیل شود و این امت اسلامی باید به جای غفلت در شبکه های اجتماعی با تشکیل حلقه های اسلامی فعالیت کنند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اصولگرایی در کشور گفت: جریان اصولگرایی خط درست و صحیح تفکر دینی در کشور است، اسلام این تفکر اسلام من درآوردی نیست بلکه متصل به احکام  می باشد.

لاریجانی تصریح کرد: حزب موتلفه اسلامی قدیمی ترین حزب دوران جدید است و یکی از جریانات بزرگ اصولگرایی می باشد. حزب موتلفه اسلامی در دوران قبل و بعد از انقلاب جریان ریشه داری است و در طول نیم قرن فعالیت خود تفکر دینی اش را از دست نداده است.

وی افزود: در مقابل جریانی همچون موتلفه اسلامی تفکراتی را می دیدیم که به ظاهر ولایت مطلقه فقیه را مطرح می کردند و حتی تظاهرات برای ولایت مطلقه فقیه برپا کردند اما می بینیم امروز می گویند امام(ره) چهره ای کاریزما داشت و به همین دلیل محبوبیت داشته است.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تاکید کرد: اسلام ما مکتبی است نه جاذبه ای، تبعیت از ولایت مبنای فعالیت های ما باید باشد. تبعیت از ولایت باید در عمل باشد و حتی اگر کسی نظر اش مخالف نظر رهبری است باید از رهبری اطاعت کند. اگر کسی از ولی امر مسلمین تبعیت نکند کفران نعمت کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات در اصولگرایی خاطر نشان کرد: ما معتقدیم علاقه به ائمه معصومین(ع) به خاطر اقامه دین است، نمی شود کسی بگوید من تابع امام زمان(عج) هستم اما از نایب عام اش تبعیت نمی کنم. جریان انحرافی از مشکلات اصولگرایان بود که از ولایت تبعیت نمی کرد.

لاریجانی تاکید کرد: اصولگرایی با کسی شوخی ندارد و هر جا انحرافی ببیند، منحرفین را کنار می گذارد.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات اصولگرایان در فعالیت های تشکیلاتی است، جز حزب موتلفه اسلامی که اعتقاد به کار تشکیلاتی از گذشته تا به امروز داشته تشکیلات گریزی در میان اصولگرایان وجود دارد.

لاریجانی تصریح کرد: نسل جوان اصولگرایی پویا و بالنده است و این جوانان می توانند کوه را جا به جا کنند، ما نیز در خدمت جو. انان هستیم اصولگرایان باید فکر جمعی داشته باشند. مرحوم عسگر اولادی نمونه التزام به فکر جمعی در میان اصولگرایان بود. ایشان از حیثیت خود می گذشت تا بتواند فکر جمعی را به دیگران بقبولاند. اصولگرایان باید با هم حرکت کنند.

نظر شما