شناسهٔ خبر: 78490 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

ناگفته های نادران از دیدار نمایندگان با سران فتنه و هاشمی در سال۸۸ / اصلاح طلبان دعوت صداوسیما را نپذیرفتند

نادران برنامه نگاه یک شب گذشته با حضور الیاس نادران نماینده مردم تهران برگزار شد، البته دست اندرکاران این برنامه از فعالان سیاسی اصلاح طلب هم دعوت کرده بودند اما آنها این دعوت را نپذیرفتند.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، الیاس نادران در برنامه "نگاه یک" شبکه یک سیما درباره خسارت های فتنه ۸۸ افزود : این خسارت ها فقط اقتصادی نبود بلکه اعتبار جهانی ایران را نیز زیر سئوال برد.

وی اضافه کرد : پس از وقایع سال ۸۸ سخت ترین تحریم ها از جمله در حوزه نفتی، پولی و بانک و حمل و نقل بر ضد کشورما شکل گرفت.

نادران گفت : خسارت های اقتصادی فقط مربوط به تهران نبود بلکه همه کشور را تحت تاثیر قرار داد.

این نماینده مجلس افزود : در فتنه دو قطب و شکاف اجتماعی ایجاد کردند و برادری و دوستی میان مجموعه های اجتماعی مخدوش شد، البته بسیاری از آنها بازسازی شده اما برخی همچنان باقی است.

وی گفت : در آن زمان کشور بیش از هر زمان دیگری به وحدت و همدلی نیاز داشت.

نادران اضافه کرد : پس از فتنه ۸۸ در مذاکرات هسته ای عقب نشینی کردیم و فشارهای آنها بیشتر شد.

وی افزود: امتیازات بسیاری داده شد که در پیش از فتنه ۸۸ نه خواسته ی غربی ها بود و نه کشورما این امتیازات را میداد.

این نماینده مجلس گفت : دلیل دادن این امتیازات فتنه سال ۸۸ است.

نادران با بیان اینکه بسیج مظهر اقتدار ملی است افزود: از عوارض فتنه سال ۸۸ قرار دادن بسیج در مقابل بخشی از مردم به وسیله ایجاد القائات در جامعه بود.

وی اضافه کرد : هدفگذاری فتنه گران این بود که جایگاه بسیج را در امنیت ملی تنزل دهند و مظهر اقتدار ملی را ناکارامد کنند.

نادران گفت : فتنه موجب شد دشمنان این کشور امیدوار شوند و بگویند " نمی دانیم عمر این کشور زودتر به پایان می رسد یا موضوع هسته ای آن".

این نماینده مجلس افزود : پول دادند و  برای ایجاد اغتشاش مانند کودتای ۲۸ مرداد اراذل و اوباش استخدام کردند.

وی بابیان اینکه فتنه ۸۸ پیش از انتخابات ریاست جمهوری آن سال آغاز شد و محدود به آن چند هفته نبود گفت : آنهایی که فتنه را مدیریت کردند فکر می کردند انتخابات فرصتی است که می توانند برای دستیابی به اهدافشان ازآن استفاده کنند.

نادران اضافه کرد : فتنه نه دعوای دو نامزد و نه دعوای میان دو گروه بود بلکه حرکت غبارآلود اجتماعی بود که همه نیروهای زخم خورده از انقلاب اسلامی و حضرت امام (ره) در آن عرض اندام کردند.

۹ دی روز به میدان آمدن همه ی کسانی که دل در گرو ایران و ارزش ها داشتند

وی گفت : ۹ دی روزی بود که نه تنها مردم مومن بلکه همه ی کسانی که دل در گرو ایران و ارزش ها داشتند به صحنه آمدند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره شکل گیری کمیته صیانت از آرا در اردیبهشت ۸۸ از طرف یک جریان خاص افزود : در انتخابات ایران نظارت فراوانی بر هر مرحله از آن وجود دارد و امکان هیچگونه تقلبی نیست.

نادران گفت : این جوسازی برای شکل گیری یکی از مراحل فتنه بود.

وی اضافه کرد : سید محمد خاتمی زمستان سال ۸۷ بیانیه داد که درانتخابات ریاست جمهوری شرکت می کند و به هیچ وجه کنار نمی رود، یک ماه بعد نیز موسوی به عرصه انتخابات وارد شد و بیانیه ای مانند بیانیه خاتمی صادر کرد و خاتمی در حمایت از موسوی کنار رفت.

این نماینده مجلس گفت: گروهی که از خاتمی حمایت کردند میدانستند که رای ندارند بنابراین از خاتمی که چهره ای آرام داشت استفاده کردند و سپس به سمت موسوی که سابقه لجاجت و حتی مشاجره با حضرت امام (ره) داشت روی آوردند.

وی افزود : کمیته صیانت از آرا را مطرح کردند درحالی که پیش از انتخابات سال ۸۸ در هیچ انتخاباتی چنین موضوعی مطرح نشده بود.

نادران با بیان اینکه با طرح بحث تقلب به همه مردم ایران ظلم شد گفت : موسوی نیز از مجموعه بازیگرانی بود که آگاهانه وارد مسئله شد اما فقط نقش بازیگر را داشت و بازیگردان نبود.

وی افزود : بازیگردانان فتنه به موسوی القا کردند که پیروز قطعی انتخابات است و به کروبی نیز گفتند رای وی چند میلیون بیشتر بوده است.

نادران گفت: کمیته صیانت از آرا ساعت ۴ بعد از ظهر روز انتخابات به این نتیجه رسید که بازنده این رویداد است بنابراین به موسوی برای ادامه اهدافشان در فتنه القا کردند  که پیروز انتخابات است.

حتی یک مورد مصداق تقلب در انتخابات ۸۸ نشان داده نشد

این نماینده مجلس با بیان اینکه تاکنون حتی یک مورد مصداق تقلب در انتخابات ۸۸ نشان داده نشد افزود : دراین زمینه با موسوی، هاشمی و کروبی چند بار ملاقات داشتیم و موسوی اصرار داشت که تقلب شده است و انتخابات باید باطل شود.

نادران گفت : زمانی که از وی پرسیدیم مصادیق تقلب را بگوید می گفت دولت در ماه گذشته سود سهام عدالت را به مردم داده است و این تقلب محسوب می شود.

وی با تاکید براینکه این کار دولت تخلف نیز محسوب نمی شود و دولت ها تا روز آخر در پی خدمت به مردم هستند که نمونه آن طرح گزارش های  هاشمی رفسنجانی درباره پیشرفت های کشور از رسانه ملی پیش از انتخابات در سالهای گذشته بود افزود : به موسوی گفتیم اگر این موضوع را تقلب می دانستی چرا ماه گذشته اعتراض نکردی و از عرصه انتخابات کنار نرفتی.

نادران گفت : میرحسین موسوی فقط به این موضوع اعتراض داشت و هیچ دلیل دیگری مبنی بر تقلب در انتخابات را مطرح نکرد.

وی افزود : در آن جلساتی که با موسوی داشتیم آقای ابوترابی به وی گفت اگر به این موضوع اصرار داری در تلویزیون بحث را در مقابل یکی از مسئولان کشور مطرح کن تا مسئله برای مردم باز شود اما موسوی می گفت من در مناظره شرکت نمی کنم و باید در یک برنامه زنده هر چه دوست دارم بگویم.

نادران گفت : آقای ابوترابی به وی پیشنهاد کرد که شما برنامه ای ضبط کنید و من بر آن نظارت می کنم و سپس آن برنامه در رسانه ملی پخش شود که موسوی گفت من برنامه ضبط شده نمی خواهم.

این نماینده مجلس افزود : اینجا مشخص شد که فتنه برنامه ریزی شده است و موسوی را آماده کرده اند.

وی اضافه کرد : در دیدار با کروبی نیز وی می گفت چطور من در انتخابات گذشته رای میلیونی داشتم اما اکنون سیصد هزار رای آورده ام.

نادران گفت : کروبی مدعی شد که صندوق هایی را از روسیه وارد کشور کرده اند که دو لایه است و پیش از انتخابات لایه خارجی آن را با رای به احمدی نژاد پر کرده اند و روز انتخابات مردم رای خود را به لایه درونی انداخته اند که به دلیل وجود ماده ای خاص در جداره لایه اول و دوم رای های لایه درونی از بین رفته و حل شده است و زمانی که صندوق ها را باز کرده اند فقط آرای احمدی نژاد درون آن بوده است.

وی افزود : به کروبی گفتیم در زمان پلمپ و زمان رای گیری و بازکردن صندوق ها و شمارش آرا ناظران شما حضور داشته اند و چطور ممکن است این موضوع وجود داشته باشد اما به وی القا کرده بودند که چنین شده است و کروبی نیز اطمینان کرده بود.

نادران گفت : در دیدار با آقای هاشمی رفسنجانی نیز به وی گفتیم چطور ممکن است در کشور تقلب شود که هاشمی گفت: یکی از اعضای روحانی مجمع تشخیص مصلحت به بنده گفته است که یکی از معاونان من ۱۵ خرداد یعنی یک هفته پیش از انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ به یکی از روستاهای اراک رفته و دیده است انگشت پدرش جوهری است، از پدرش پرسیده چرا انگشتت جوهری شده و پدرش پاسخ داده است ما امروز به احمدی نژاد رای داده ایم و ۵۰ هزار تومان نیز گرفته ایم.

نادران افزود: البته آن فرد بعدا به آن عضو مجمع اعتراض کرد که من کی چنین حرفی به شما گفته بودم.

وی گفت: چطور امکان دارد یک هفته پیش از انتخابات مردم را در روستایی به پای صندوق رای ببرند و هیچ یک از ناظران انتخابات و نامزدها متوجه این مسئله نشوند.

نادران افزود : کسانی را برای ایجاد القا در جامعه به کار گرفته بودند که در جامعه القا کنند اگر صندوقی را بازکردند و نام احمدی نژاد بیرون آمد این رای مردم نیست.

این نماینده مجلس اضافه کرد : این دلایل بسیار مضحک است اما این آقایان طلبکار شده اند.

عاشورای سال ۸۸ ماهیت جریان فتنه برای مردم روشن شد

نادران بابیان اینکه روز عاشورای سال ۸۸ ماهیت جریان فتنه برای مردم روشن شد گفت: ۹ دی رویدادی ملی است که بین جریان ضد انقلاب و جریان انقلاب اسلامی خط کشی کرده است و اصلاح طلبان باید خط خود را در این زمینه مشخص کنند.

این نماینده مجلس افزود : بازشماری آرا، تمدید مهلت اعتراض ها، باشمارش ۱۰ درصد صندوق ها و اعلام همکاری وزارت کشور برای بازشماری هر صندوقی که به آن اعتراض وجود داشت از جمله کارهایی بود که نظام اسلامی نخستین بار برای رفع سوء تفاهم ها انجام داد.

نادران با بیان اینکه در زمان دفاع مقدس ممکن بود برخی با فرماندهان خود به مشکل می خوردند اما این مسئله موجب نمی شد بروند و در صفوف دشمن قرار گیرند گفت : خطاهای فردی نباید ما را به خط دشمن ببرد که صهیونیست ها به ما بگویند چه کنیم و چه کار نکنیم.

وی افزود : قراربود که خطبه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه ۲۹ خرداد فصل الخطاب باشد و ایشان در آن خطبه ها اصل مسئله را برای مردم شکافتند اما مجمع روحانیون مبارز بیانیه داد که ۳۰ خرداد راهپیمایی می کند.

نادران گفت : همه با مجمع روحانیون صحبت کردند که این کار را نکنند اما فایده نداشت و این کار را کردند که بگویند رهبری فصل الخطاب نیست.

این نماینده مجلس افزود : اگر بازیگردانان صحنه فتنه را کمتر ببینیم و به آنان توجه نکنیم ممکن است باردیگر فتنه دیگری راه بیاندازند.

وی اضافه کرد : افرادی که می خواهند از رهبری عبور کنند خائن به این ملت هستند.

نادران گفت : پس از گذشته ۵ سال از فتنه و کالبد شکافی آن فرصت خوبی است که اصلاح طلبان بیایند و اعلام عمومی کنند که بر سر منافع ملی میان جریان ها اختلافی وجود ندارد.

وی افزود : کسانی که صحنه فتنه را مدیریت می کردند بحثشان نه موسوی بود و نه احمدی نژاد و این مسئله پس از چند بیانیه ای که موسوی صادر کرد مشخص شد و آنها از موضوع انتخابات به موضوعات دیگری پرداختند.

نادران درباره اظهار نظرهای سردمداران نظام سلطه و صهیونیست درباره فتنه سال ۸۸ گفت : آنها زمانی که متوجه شدند نیروهای داخلی شان نمی توانند به نتیجه برسند و عقبه خود را در کشور از دست داده اند خود به صحنه  آمدند.

وی درباره حصر کروبی و موسوی و محدودیت برای برخی دیگر از عناصر فتنه افزود : در ابتدای ناآرامی ها فردی به نام خانم آقا سلطان درمحلی که هیچ یک از نیروهای امنیتی در آنجا حضور نداشتند وحتی دلیلی برای حضور آنان نیز وجود نداشت، کشته شد و عوامل آن نیز از کشور فرار کردند و این کشته سازی چقدر توانست موج ایجاد کند.

این نماینده مجلس اضافه کرد : این کشته سازی در روز عاشورا نیز اتفاق افتاد اما نتوانست موجی ایجاد کند چون اهداف این مسئله برای مردم مشخص شده بود.

نادران افزود : متاسفم بگویم در آن زمان برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران به منزل خانواده های کشته شدگان فتنه و حتی شهدای فتنه می رفتند و آنها را تحریک می کردند که به خیابان بیایید و اعتراض کنید و از خون فرزندان خود نگذرید.

وی گفت : روز عاشورا فتنه گران با اهانت به ساحت امام حسین (ع) به مردم نشان دادند که با اعتقادات و ارزش های آنها دشمن هستند و در ۹ دی پاسخ مردم را نه فقط در تهران بلکه در کل کشور شنیدند.

نادران افزود : حکم سران فتنه در احکام همه مراجع تقلید مشخص است و حکم کسی است که در مقابل نظام اسلامی می ایستد اعدام است اما رافت نظام اسلامی شامل حال آنها شد و این تدبیر نظام اسلامی بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: فتنه گران با کشته شدن ندا آقا سلطان که یک شاگرد موسیقی بود جریان سازی کردند حال اگر موسوی و کروبی اعدام میشدند چه جریانی راه می انداختند و با قهرمان سازی در مراسم سالگرد آنها مشکلاتی را ایجاد می کردند.

نادران افزود : نظام اسلامی با حصر موسوی و کروبی تدبیر بی نظیری را انجام داد و نیت قهرمان سازی فتنه گران را خنثی کرد.

وی گفت : البته پس از حصر موسوی نیز به نام وی بیانیه می دادند که یکی از آنها استاد دانشگاه شهید بهشتی بود که از کشور فرار کرد.

نادران اضافه کرد: ملت در ۹ دی تکلیف را روشن کرد اما موسوی و کروبی به هیچ وجه حاضر نشدند با جریان مردم همراهی کنند و از همراهی با دشمنان ملت دست بردارند.

این نماینده مجلس گفت : حصر سران فتنه به تصویب شورای امنیت ملی و بنا بر مصالح کشور است و قوه قضائیه وارد موضوع نشده است.

نادران افزود : رهبر معظم انقلاب اسلامی مرحله به مرحله آتش فتنه را خاموش کردند و بهانه ها را از همه گرفتند.

به گزارش نماینده، مجری برنامه قبل از آغاز این گفتگو اعلام کرد: ما از فعالان سیاسی اصلاح طلب هم برای شرکت در این برنامه دعوت کرده بودیم، اسامی آنها را دارم اما گفته اند اعلام نکنم. ما دعوت کردیم اما آنها نپذیرفتند.

نظر شما