شناسهٔ خبر: 78494 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

رحمانی فضلی خبر داد:

دبیرخانه دایمی امور زایران حسینی ایجاد می شود

رحمانی فضلی وزیر کشور از تشکیل دبیرخانه دایمی امور زایران حسینی خبر داد و گفت: این دبیرخانه در سه حوزه حمل و نقل، خدمات رسانی و فرهنگی، برنامه ریزی دقیقی برای زایران حسینی خواهد داشت تا در سال آینده بتوانیم این مراسم معنوی را به شکل مطلوبی اجرا کنیم.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» امروز(یکشنبه) در حاشیه نشست بررسی روند خدمات رسانی زایران اربعین حسینی در جمع خبرنگاران گفت: هر چند مسوولیت اجرایی برگزاری مراسم معنوی اربعین حسینی در کربلا با سازمان حج و زیارت است اما ما نیز در این موضوع ورود کرده و با برنامه ریزی دقیق کمک خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: دغدغه اصلی ما این است که چگونه بتوانیم در این دبیرخانه برای سامان دهی موضوع حضور زایران در کربلا برنامه ریزی کنیم و چگونه بتوانیم این مراسم را ساماندهی کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: پیشنهادهای زیادی برای انجام این امور از سوی مسوولان و دستگاه های ذیربط ارایه شده که باید به جمع بندی نهایی در همین دبیرخانه دایمی ایجاد شده، برسد.

رحمانی فضلی اضافه کرد: یکی از پیشنهادهای ارایه شده این است که مسوولیت هر پنج کیلومتر از مسیر نجف تا کربلا را به یکی از استان ها واگذار کنیم و پیشنهادات دیگر این است که بتوانیم کاروان های اعزامی را به کربلا برای سال آینده به شکل کاروان های راهیان نور و یا به شکل کاروان های آزاد اعزام کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا در بخش گذرنامه و ویزا مشکلی وجود داشته است یا خیر گفت: با هماهنگی انجام شده در پروسه زمانی تصمیم به لغو ویزا گرفته شد اما در همین ایام که زایران به کربلا اعزام شدند ۵۰۰ هزار گذرنامه صادر کردیم.

وزیر کشور تاکید کرد: خوشبختانه با هماهنگی که با کشور عراق داشتیم مشکلی در زمینه گذرنامه به وجود نیامد به طوری که حتی در مواردی زایران با کارت شناسایی معمولی و کارت ملی پذیرش شدند.

رحمانی فضلی همچنین با بیان اینکه امسال ما میزبان ۱.۵ میلیون نفر زایر در کربلا بودیم، گفت: از مجموع این رقم ۳۰۰ هزار نفر خارجی که ۱۰۰ هزار نفر آن ها افغانی و پاکستانی بودند به کربلا اعزام شدند.

وی گفت: تلاش داشتیم در کنترل های مرزی مربوط به ویزا به گونه ای عمل شود که زایران با ترافیک مواجه نشوند.

وزیر کشور مجموعه خدمات ارایه شده را به زایران حسینی در روز اربعین رضایت بخش اعلام کرد و افزود: تلاش می کنیم تا سال بعد برای حداقل ۱.۵ میلیون نفر زایر خدمات مناسب تری با برنامه ریزی ارایه کنیم.

نظر شما