شناسهٔ خبر: 78496 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اجازه فنا کردن مملکت به دست خودفروختگان را نمی‌دهیم

قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس با بیان اینکه ۹ دی سبب یأس و ناامیدی دشمنان قسم‌خورده ملت و ولایت شد، گفت: ما اجازه نمی‌دهیم خودفروختگان مملکت را به باد فنا دهند.

به گزارش نماینده به  نفل از فارس، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: لایحه بودجه سال ۹۴ بر اساس اقتصاد مقاومتی باید نوشته می‌شد و تولید داخلی سرلوحه قرار می‌گرفت، اما متأسفانه  شاهد هستیم که معاون اول رئیس‌ جمهور اعتبار دفتر خود را از ۲ میلیارد تومان به ۱۰ میلیارد تومان در بودجه ۹۴ افزایش داده و ردیف جدیدی را نیز با عنوان خدمات قراردادی با ۴۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه حقوق کارمندان در بودجه ۹۴، ۱۴ درصد افزایش یافته است، افزود: آیا تورم هم ۱۴ درصد است که البته این گونه نیست، از کسری هزینه خانواده‌های چهار نفری که بانک مرکزی آن را ۲.۵ میلیون تومان و مرکز آمار یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دانسته از کجا تأمین شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان کرد: آنقدر که دولت به فکر سرمایه‌داران و ثروتمندان است، آیا به فکر خانواده‌های تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد هست، کجای لایحه بودجه سال ۹۴ برای مستضعفان اعتباری اختصاص یافته که ما ندیده‌ایم.

قاضی‌پور تصریح کرد: در بودجه به جای صرفه‌جویی، شاهد افزایش بی‌رویه هزینه‌های دستگاه‌های دولتی هستیم، چرا در بودجه باز هم مساعدات نقدی به اشخاص حقیقی و حقوقی جدول شماره ۱۲ شده و نزدیک به هزار میلیارد تومان است، بهتر نبود این مبلغ به جای انتشار اوراق مشارکت به بدهی‌های دولت اختصاص می‌یافت؟ دولت بدهکار که بذل و بخشش نمی‌کند، باید دید منافع چه کسانی در خطر است.

وی ادامه داد: در بودجه ۹۴ اعتبارات احیای دریاچه ارومیه گوشت قربانی شده، آقای روحانی بس است و باید عمل کرد، ملت ایران خواستار احیای تالاب‌ها که از جمله زاینده‌رود و دریاچه ارومیه هستند، از سوی دیگر در بودجه تمام اعتبارات سدهای آذربایجان غربی قطع شده که این ظلم به این استان است.

نماینده ارومیه همچنین بیان داشت: در روز دوشنبه اول دی ماه بین نماز ظهر و عصر در مشهد فرد دیگری که حتی نماز خود را به موقع به جا نیاورده بود پشت میکروفن رفت و از عزاداران به خصوص آذری‌زبان‌ها انتقاد شدید کرد و از نیروی انتظامی خواست بعد از ساعت ۱۰ شب از عزاداری جلوگیری کند و بدون آنکه نماز عصر را به جماعت بخواند محل را ترک کرد.

قاضی‌پور اضافه کرد: شاه ملعون و پدرش رضا قلدر نتوانستند با عزاداران آذربایجان برخورد کنند و در پیروزی اسلام نیز مردم آذربایجان سهم کثیری داشتند و حضرت امام (ره) بارها در مورد آذربایجان مطالبی را عنوان کرده‌اند از جمله اینکه آذربایجان همیشه پشتیبان اسلام بوده و خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به حماسه مردمی ۹ دی گفت: ۹ دی به دنیا اعلام کرد که ما اجازه نمی‌دهیم خودفروختگان، مملکت را به باد فنا بدهند و خون هزاران شهید را پایمال کنند، ۹ دی سبب یأس و ناامیدی دشمنان قسم‌خورده ملت و ولایت شد.

نظر شما