شناسهٔ خبر: 78497 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شرط اعتدال فارغ بودن از تعصبات نسبت به گروه‌های خاص است

آصفری نماینده اراک در مجلس گفت: اولین شرط اعتدال‌گری فارغ بودن از تعصبات افراطی نسبت به فرقه خاص و علیه گروه دیگر است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی با بیان اینکه ۹ دی روز لبیک یا امام بود، اظهار داشت: ۹ دی مظهر ولایت‌پذیری، بصیرت و حضور یکپارچه و آگاهانه مردم در مقابل کسانی بود که فکر می‌کردند ملت ایران از آرمان‌های امام (ره) و انقلاب و رهبری جدا شده‌اند.

وی با بیان اینکه ملت ایران فتنه سال ۸۸ را فراموش نمی‌کنند، افزود: گروهی از سر نادانی و برخی از روی خیانت و جریانی به خاطر انتقام‌گیری، این فتنه را ایجاد کردند، ملت ایران ظلم به رهبری و خیانت به انقلاب را در فتنه ۸۸ فراموش نخواهند کرد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: حمله به پایگاه‌های بسیج و ضرب و شتم و به شهادت رساندن بسیجیان توسط فتنه‌انگیزان را مردم فراموش نخواهند کرد که در ایام محرم سال ۸۸ خیمه‌های اباعبدالله توسط فتنه‌گران به آتش کشیده شد.

آصفری خاطرنشان کرد: سازشکاری، ملاحظه‌کاری و یا معامله‌گری و ترویج فرهنگ چاپلوسی و تملق‌آموزی و رودربایستی در اجرای امر خدا و داشتن ملاحظه دوست و رفیق و فرزند و خویشاوند و مرید و ماست‌مالی خطاهای خود و اطرافیان و شیره مالیدن بر سر مردم از مصادیقی است که به عنوان آسیب جدی برای نظام به شمار می‌رود.

وی افزود:‌ کسانی که در بند خودخواهی و فزون‌طلبی و هواپرستی گرفتارند، نمی‌توانند دیگران را از این مشکلات رها کنند، حریّت و آزادگی معنوی، شرط توفیق یک مدیر، در جامعه دینی است، کسانی که وامدار بخشی از جامعه یعنی سرمایه‌داران و زراندوزان و بعضی از احزاب و جریانات هستند، نمی‌توانند حریّت و آزادی در رأی و نظر داشته باشند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین بیان داشت: اولین شرط اعتدال‌گری فارغ بودن از تعصبات افراطی نسبت به فرقه خاص و علیه گروه دیگر است و لازمه اعتدال اصلاح‌طلبی، در اصولگرایی است، اصولگرایی که نه مجذوب تمدن غرب شود و نه مرعوب آن.

آصفری تصریح کرد: تهدیداتی مانند عقب‌نشینی از اصول که با نفوذ اندیشه‌های بیگانه و خودباختگی در برابر غرب و تن دادن به فکر استعماری جدایی دین از سیاست پدیدار می‌شود، تضعیف باورهای دینی مردم و وادار کردن آنها به عقب‌نشینی از ارزش‌ها امروز با نام مبارزه با تعصب و ترویج تساهل شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: افراط‌گری و رخنه فرصت‌طلبان از جمله آفات دیگر انقلاب است و تاریخ صدر اسلام و تاریخ معاصر ایران شاهد این ادعاست.

نماینده اراک در ادامه گفت: انحراف انگیزه‌ها که به دلیل دل بستن خواص به چرب و شیرین دنیا و برقراری مسابقه در جمع‌آوری بیت‌المال و تصاحب مناصب بر هیچ کس پنهان نیست و همه می‌دانند این آفت بزرگ چه فتنه‌ها به پا کرده که باید از شر این فتنه‌ها همگی به خدا پناه ببریم.

آصفری در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی و حل آنها شد.

نظر شما