شناسهٔ خبر: 78502 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آقای رئیس‌جمهور بخواند! / مقایسه اقتدار موشکی با خودکفایی کشاورزی چه وجهی دارد؟

حسن روحانی431 امروز باز دوحاشیه به سخنان مرد اول پاستور زده شد، رئیس‌جمهوری که به گفته خود در حوزه امنیت تخصص دارد به خوبی می‌داند دشمنان چه برداشت و تفسیری در قبال فعالیت‌های موشکی و نظامی، جمهوری اسلامی ایران دارند.

گروه سیاسی نماینده - این روزها ادبیات متفاوتی از سوی رئیس قوه مجریه شنیده می‌شود.

پس از اینکه حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس دولت تدبیر و امید در مراسم روز دانشجو (۱۶ آذر) منتقدان دولت را تازه‌به‌دوران‌رسیده معرفی کرده بود در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد به صورت غیر رسمی از عملکرد یکی از نهادهای انقلاب اسلامی انتقاد کرد، همین موضع‌گیری خوراک مناسبی را برای رسانه‌های ضد انقلاب فراهم کرد تا پروژه هجمه به این نهاد انقلابی را دوباره از سر گیرند.

امروز حسن روحانی از پاستور به بیست و نهمین دوره تجلیل از تولیدکنندگان برتر کشاورزی رفت و باردیگر مواضع متفاوتی را اتخاذ کرد، این بار موضوع "اقتدار برد موشکی ایران" بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه برخی تنها اقتدار را برد موشک می‌دانند گفت: "ارتش، بسیج، نیروهای مسلح اقتدار ما هستند قبول، اما اگر در کشور ما انواع سلاح و امکانات نظامی داشته باشیم ولی برای گندم نیازمند به دیگران باشیم این اقتدار حاصل نمی‌شود. اقتدار کشور در خودکفایی کشاورزی است."

رئیس دستگاه اجرایی کشور همچنین در این مراسم از عملکرد صداوسیما نیز انتقاد و تصریح کرد: "صداوسیما از فرصت انتقاد ۱۰۰ درصد استفاده می کند اما در بیان خدمات زبانی نمی چرخد."

مواضع رئیس جمهوری پیرامون اقتدار کشور در خودکفایی کشاورزی در حالی بیان شد که ارتش جمهوری اسلامی ایران این روزها رزمایش «محمد رسول الله» را  هدایت می‌کند، رزمایشی که بدون شک نمایش دهنده اقتدار و خودکفایی ارتش در داخل و خارج از کشور است.

باید این پرسش را مطرح کرد "چرا رئیس‌جمهور این روزها از این ادبیات استفاده می‌کند؟ ادبیاتی که به اعتقاد دلسوزان، شایسته رئیس دولت تدبیر و امید نیست!". رئیس‌جمهوری که به گفته خود در حوزه امنیت تخصص دارد به خوبی می‌داند دشمنان چه برداشت و تفسیری درقبال فعالیت‌های موشکی و نظامی جمهوری اسلامی ایران دارند.

مگر نه اینکه کشورهای غربی به کارگردانی آمریکا و انگلیس فشارهای زیادی وارد می‌کنند تا طرف مقابل (۵+۱) بتواند پرونده موشکی را در میز مذاکرات باز و بدین‌وسیله بندهایی را علیه فعالیت‌های نظامی و موشکی ایران صادر کند.

دو هفته گذشته سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در برنامه «شناسنامه» پاسخ کارگردانان غرب را داد و تاکید کرد که: اطلاعات موشکی‌مان را به هیچ کس نمی‌دهیم.

«اساساً ما در فاز نظامی نبودیم نیستیم و به طور طبیعی موشک‌های ما هیچ کدام در این زمینه نه طراحی شدند نه قرار است کاری بکنیم، لذا ورود به این بحث را به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم. این که ما اطلاعات افراد را به کسی و به دشمن ما بدهیم معنی ندارد هیچ کشوری این کار را نمی‌کند این با اصل استقلال و حاکمیت ملی در تعارض است».

ارتش، سپاه، بسیج، رزمایش برگزار می‌کنند تا اقتدار نظامی و دفاعی ایران را هم در داخل و هم در خارج به نمایش بگذارند و پیام این رزمایش‌ها برای نیروهای درون نظام امیدبخش و خوشایند و برای دشمنان و معاندان ناخوشایند است به طوری که برخی از این رسانه‌های ضدانقلاب برگزاری رزمایش مشترک ارتش به نام «محمد رسول الله» را سانسور کرده‌اند و یا گذرا از آن عبور می‌کنند چرا که پیام رزمایش برای آنها صادر شده و می‌دانند امروز ایران از چه اقتداری برخوردار است، آیا اگر این رزمایش‌ها برگزار نمی‌شد این پیام صلابت به دشمنان ایران‌زمین منتقل می‌شد؟

آیا بهتر نبود رئیس‌جمهور محترم در همایش امروز از اقتدار و توان نظامی ایران و رزمایش اخیر ارتش سخن می‌گفت؟

رئیس‌جمهور بر اقتدار کشور در خودکفایی کشاورزی سخن و بر آن تاکید کردند، اما چرا از رزمایش اخیر ارتش سخنی به میان نیامد! آیا گفته وی، طعنه رئیس دستگاه اجرایی تلقی نمی‌شود!؟

دکتر روحانی در این برنامه ترجیح داد نقدی هم به ساختمان شیشه‌ای جام جم بزند، سازمان صداوسیما که این ایام، فصل جدید خود را آغاز کرده است و سرافراز در حال انتخاب و انتصاب مدیران و معاونان خود است از این رو هنوز نمی‌توان قضاوت نهایی در خصوص صداوسیما ارائه داد.

اما با این حال رئیس دولت تدبیر و امید گفت: صداوسیما از فرصت انتقاد ۱۰۰ درصد استفاده می‌کند اما در بیان خدمات زبانی نمی‌چرخد، آیا منظور رئیس‌جمهور به تیم سابق ساختمان جام جم بود؟

پیش از این حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور گفته بود: اولین شکوفه های حضور آقای دکتر سرافراز در مدیریت صداوسیما، انصاف بیشتر در بخش های خاص خبری و ترک یک سویه نگری در انعکاس حوادث سیاسی بوده است، اما با این حال رئیس‌جمهور امروز موضعی متفاوت از مشاور فرهنگی خود اتخاذ کرد.

مگر نه اینکه وزرا و معاونین رئیس‌جمهور در برنامه‌های صداوسیما دعوت می‌شوند و به تشریح برنامه و دیدگاه‌های وزراتخانه متبوع خود می‌پردازند، همین چند روز گذشته بود که محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور به جام جم رفت و به تشریح سفر دولت به بیرجند پرداخت.

برنامه هفتگی «پایش» هم از تیم اقتصادی دولت دعوت کرده بود و از آنها خواست گزارشی از عملکرد وزراتخانه خود ارائه دهند.

حتی عملکرد صداوسیما و نگاه این رسانه در قبال دولت منجر به تذکر مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران شد، او معتقد است "صداوسیما به منتقدین دولت" فرصت حضور مناسب نمی‌دهد تا دیدگاه‌های خود را عرضه کنند.

امروز باز دو حاشیه سیاسی و فرهنگی به سخنان مرد اول پاستور زده شد، انتظار می‌رود مسئولان اجرایی با تدبیر بیشتر اظهار نظر کنند و از حاشیه و حاشیه‌سازی‌ها پرهیز کنند و به این نکته اساسی هم توجه کنند "کمتر از سه ماه به پایان سال ۹۳ باقی مانده است، سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیرت جهادی» اعلام شده است"، مسئولان اجرایی، قضایی و تقنینی باید به این پرسمان پاسخ دهند آیا توانسته‌اند در تحقق شعار سال جاری اقدامات اساسی و مهمی بردارند؟

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۰-۰۹ ۱۶:۳۶مجیداعتمادی 0 0

    رئیس جمهور عزیز غرضی ندارد اقتضای طبیعتش این شده است 
                                

نظر شما