شناسهٔ خبر: 78517 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

برگزاری همایش نقش قوه مقننه در شناسایی، ثبت و نشر آثار دفاع مقدس

نشست لاله افتخاری با فعالان اجتماعی سوریه رییس فراکسیون دفاع مقدس مجلس در نشستی خبری از برگزاری همایشی تحت عنوان نقش قوه مقننه در شناسایی، ثبت و نشر آثار دفاع مقدس در روز هشتم دی خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل از (ایسنا)، لاله افتخاری ضمن گرامیداشت روز ۹ دی، این روز را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و تاریخ بشریت خواند و افزود: اگر بخواهیم پیرو واقعی قرآن باشیم وظیفه داریم که در حفظ دفاع مقدس همصدا شویم و برای حفظ آن هدف تلاش کنیم و در زمینه ثبت و نشر آثار آن اقدام کنیم.

وی ادامه داد: در این زمینه سهم همه محفوظ است، چه خبرنگاران که وظیفه خبررسانی را انجام می‌دهند، چه هنرمندان، سینماگران، نویسندگان، اهل ادب، شاعران، مسئولین و قوه مقننه.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در چند ماه گذشته به درخواست بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، فراکسیون دفاع مقدس را در مجلس راه‌اندازی کردیم که با استقبال همکاران‌مان که اکثرا یادگاران آن دوران هستند مواجه شده و حمایت بسیاری از آن صورت گرفت.

رییس فراکسیون دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هدف ما از برگزاری این همایش این است که حرکتی عمیق و کارشناسی شده داشته باشیم.

به گفته افتخاری، رییس مجلس شورای اسلامی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح، وزیر دفاع، رییس بنیاد نشر آثار دفاع مقدس، معاون رییس‌جمهور، تعدادی از روسای کمیسیون‌های مربوطه و رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در همایش فردا شرکت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، این همایش تحت عنوان نقش قوه مقننه در شناسایی، ثبت و نشر آثار دفاع مقدس فردا (دوشنبه) از ساعت ۸:۴۵ در محل ساختمان مشروطه مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و کارگروه‌های موقت و دائمی آن نیز تشکیل جلسه خواهند داد.

نظر شما