شناسهٔ خبر: 78530 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

معاون صدا وسیما:

رسانه ملی چابک می شود/ مدیران جوان در اولویت بکار گیری هستند

معاون امور استانها و مجلس سازمان صدا وسیما گفت: با واگذاری تولید برنامه به بخش خصوصی، کیفی سازی برنامه ها و استفاده از مدیران جوان در ستاد چابک سازی رسانه ملی با شتاب بیشتری عملیاتی می شود.

قزوین به گزارش نماینده، حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم در حاشیه سفر یک روزه به استان قزوین برای معرفی مدیرکل جدید صدا وسیمای این مرکز در گفتگو با خبرگزاری مهر سیاست های رسانه ملی در دوره مدیریت جدید را تشریح کرد.

موسوی مقدم در خصوص نقش رسانه ملی در جنگ رسانه ای جهانی اظهار داشت: در جنگ رسانه ای جهان رسانه هایی پیروز می شوند که از پشتوانه عظیم فرهنگی، تاریخی غنی برخوردار باشند در غیر این صورت در این نبرد در محاق خواهند رفت و رسانه های دیگر خیلی سریع آنها را بایکوت می کنند.

وی افزود: هم کشور و هم مکتب ما در طول تاریخ از پشتوانه عظیم فکری، علمی و فرهنگی برخوردار بوده و به برکت اسلام که از بنیانگذاران مکتب فلسفی است و خیلی از مسائل علمی سرآغاز دینی دارد از حیث علمی و فرهنگی و تاریخی بسیار غنی و پربار هستیم که اگر رسانه ها بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند و در جنگ نرم به جای انکه منفعل باشند فعال برخورد کنند به موفقیت خواهند رسید.

قزوین

معاون امور مجلس و استانهای سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران یادآورشد: در طول دو دهه گذشته تولید علم در کشور بالا رفته و از نظر نرم افزاری رشد خوبی داشته ایم و توانسته ایم در تحولات فرهنگی جهان هم تاثیرگذار باشیم که در این میان رسانه های استانی بهتر می توانند عمل کنند زیرا به راحتی قادرند به مسائل فرهنگی بپردازند و به موضوعات بومی و محلی اهمیت بیشتری دهند و از داشته های علمی، فرهنگی و تاریخی خود استفاده بهینه کنند.

این مسئول بیان کرد: اگر بتوانیم به این سرمایه های استانی تکیه کنیم رسانه می تواند موفق تر عمل کند لذا رسانه های استانی رادیویی و تلویزیونی در ۳۲ مرکز استان می توانند نقش موثری در تحول فرهنگی و جنگ رسانه ای ایفا کنند.

رسانه ملی چابک می شود

موسوی مقدم در پاسخ به این سوال که برای کوچک سازی و چابک سازی رسانه ملی در دوره جدید چه برنامه ای دارید اظهارداشت: کوچک سازی به معنی تعدیل نیرو در این شرایط مطرح نیست بلکه چابک سازی برای انجام ماموریتها در دستور کار است که در این راستا باید در کنار افزایش کیفیت به ارتقاء سطوح کارشناسی و محتوایی در همه بخشهای سازمانی اقدام کنیم.

وی افزود: در مراکز استانها به دلیل ساختار نسبتا کوچکی که دارند اگر کوچک سازی و چابک سازی در ستاد صورت گیرد در مراکز هم این کار با هدف ارتقاء کیفیت شبکه های استانی راحت تر و سریعتر انجام خواهد شد.

موسوی مقدم در خصوص استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تولید برنامه در رسانه ملی اظهارداشت: واگذاری تولید به بخش خصوصی در این دوره شتاب بیشتری خواهد گرفت زیرا اصولا  برون سپاری از سیاست های سازمان در گذشته هم بوده و تولیدات الف و الف ویژه توسط هنرمندان خارج از سازمان توسط برخی موسسات و سازمانها انجام می شده که در این مرحله هم انجام می شود و بسیاری از تولیداتی که امکان واگذاری آن به بخش خصوصی وجود دارد برون سپاری خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: در راستای چابک سازی ساختار سازمانی برون سپاری در دستور کار قرار دارد و نقش اصلی را ایفا می کند که قرار است بسیاری از ماموریت های تولیدی را با رعایت اصول کیفی به بیرون واگذار کنیم که این کار در مدیریت جدید شتاب بیشتری می گیرد.

رسانه ملی

استفاده از مدیران جوان در حوزه ستادی

معاون امور مجلس و استانهای سازمان صدا وسیمای کشور در خصوص استفاده از مدیران جوان و خوش فکر در سازمان گفت: امروز در مقطع تحولی سازمان هستیم و رسانه در آستانه یک تحول بزرگ است که مدیران جوانی که تخصص لازم را داشته و رسانه شناس باشند در اولویت بکارگیری خواهند بود البته این بدان معنا نیست که ما از مدیران با تجربه و توانمند گذشته استفاده نکنیم بلکه نگاه ما این است که در مباحث استراتژیک و سیاست گذاری راهبردی از مدیران با تجربه استفاده کنیم اما در حوزه ستادی جوان گرایی با رعایت اصل کیفیت از سیاست های جاری خواهد بود.

برخی شبکه های استانی ۱۲ ساعته می شوند

موسوی مقدم در مورد کاهش ساعات پخش برخی مراکز استانها که ضرورتی ندارد هم تصریح کرد: همه تغییرات ما برای ارتقاء کیفیت خواهد بود لذا مهم نیست که یک شبکه ۱۲ ساعته یا ۲۴ ساعته باشد بلکه مهم این است که به میزان پخش، تولید، تکرار و تامین برنامه تا چه میزان می توانیم نیاز مخاطب را جلب کنیم.

موسوی مقدم

وی اضافه کرد: با این نگاه شاید در برخی مناطق کشور و استانها نیازمند کاهش زمان پخش از ۲۴ ساعت به ۱۲ ساعت باشیم  و در برخی استانها پخش شبانه روزی دنبال شود.

نظر شما