شناسهٔ خبر: 78535 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حداد عادل در جمع خبرنگاران:

اگر حرفی در پاسخ به منتقدان هسته‌ای نمی‌زنیم می‌خواهیم در کشور آرامش باشد

حدادعادل431 رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه یکی از وظایف حفظ وحدت و آرامش است گفت: اگر حرفی در پاسخ به منتقدان هسته‌ای نمی‌زنیم می‌خواهیم در کشور آرامش باشد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم سالروز شهادت شهید احمدی‌ روشن که در سالن جابر ابن حیان دانشگاه شریف برگزار شد در سخنانی گفت: فعالیت امثال شهید احمدی روشن به ایران اقتدار و عظمت می‌دهد اما آنان دوست دارند که کشور بزرگی مانند ایران همواره مانند زمان قاجار و پهلوی در اختیار آنها باشد.

وی افزود: هر دانشجویی که برای اقتدار ایران و استقلال کشور کار کند، می‌داند که استکبار دشمن ایران است.

حداد عادل در پاسخ به این سوال که آیا حصر سران فتنه مجازات حداقلی یا حداکثری است، گفت: حصر به نفع آنان و به نفع نظام است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اصلاح‌طلبانی که فعالیت هسته‌ای را روند اشتباهی دانسته‌اند تصریح کرد: در پاسخ به شیرزاد سخن بنده این است که اگر شما معتقدید ما در هسته‌ای پیشرفت نکرده‌ایم، به آمریکا و اروپا بگویید که نگران نباشند و تحریم بر سر آن چیزی که اصلا وجود ندارد، البته به عقیده شما، تحریم بی‌جایی است. پس چرا آمریکا و انگلیس اظهار نگرانی می‌کنند؟

وی در همین زمینه تاکید کرد: اگر شیرزاد پاسخ دهد که این یک بهانه است به او می‌گوییم اگر هسته‌ای هم نباشد، هر چه باشد آنها بهانه می‌کنند. با دشمن بهانه‌جو راهی برای به نتیجه‌ رسیدن وجود ندارد.

حداد عادل اظهار داشت: امروز اگر ما در هسته‌ای پیشرفت کرده‌ باشیم یا نکرده باشیم و یا تمام تاسیسات هسته‌ای خود را نیز ببندیم، آنها چیز دیگری را بهانه می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا از سوی مقامات دولتی اظهار نظر مخالفی برای سخنان شیرزاد بیان نمی‌شود، تصریح کرد: ترجیح می‌دهیم در داخل کشور به فضای تشنج و بگو مگو دامن نزنیم. به طوریکه فکر می‌کنیم اگر به فضای تشنج دامن زده شود این به نفع دشمن است. سخن بنده این است که اگر عبارات و کلماتی گفته می‌شود که به منتقدان هسته‌ای اهانت می‌شود ما ترجیح می‌دهیم تحمل کنیم، در عین حال حرف منطقی بزنیم. همه منتقدان دلسوزانه بحث می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که نمایندگان مجلس درخواستی را برای حضور منتقدان توافق ژنو در رسانه ملی داشته‌اند، نظر شما چیست، افزود: آنان تقاضایی دارند، بحث منطقی ایرادی ندارد و فعلا در کشور یکی از وظایف، حفظ وحدت و آرامش است ولو اینکه حرفی بشنویم که دوست نداشته باشیم اما بهتر است واکنش نشان ندهیم.

حداد عادل در پایان خاطر نشان کرد: باید فضای وحدت و آرامش در کشور باشد تا تیم مذاکره کننده دست بالاتری را در مذاکرات داشته باشد.

نظر شما