شناسهٔ خبر: 78541 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

سفرای کمیسیون‌های تخصصی در کمیسیون تلفیق انتخاب شدند

کمیسیون تلفیق در جلسه امروز کمیسیون های تخصصی خانه ملت، اعضای کمیسیون تلفیق انتخاب شدند.

به گزارش نماینده، لاله افتخاری دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اعضای کمیسیون فرهنگی در جلسه امروز خود نمایندگان کمیسیون در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۴ را انتخاب کردند که بر این اساس سید‌مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و سید‌رمضان شجاعی کیاسری نماینده مردم ساری به عنوان نمایندگان کمیسیون فرهنگی در کمیسیون تلفیق انتخاب شدند.

همچنین نادر فریدونی نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی از انتخاب سه نفر از اعضای کمیسیون انرژی برای عضویت در کمیسیون تلفیق خبر داد.

وی افزود: سیدسعید حیدری طیب نماینده مردم کرمانشاه، حسین امیری نماینده زرند و شمس‌الله بهمئی نماینده رامهرمز به ترتیب به‌عنوان اعضای کمیسیون انرژی در کمیسیون تلفیق حضور خواهند داشت.

کمیسیون صنایع و معادن مجلس دیگر کمیسیونی بود که در آن اعضای کمیسیون تلفیق انتخاب شدند.

سیدهادی حسینی نماینده قائم‌شهر، ‌ داریوش اسماعیلی نماینده سروستان و نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه از کمیسیون صنایع در کمیسیون تلفیق عضویت خواهند داشت.

در جلسه امروز کمیسیون کشاورزی موضوع "انتخاب اعضای کمیسیون تلفیق" در دستور کار قرار گرفت و به گفته محمدمهدی برومندی سخنگوی این کمیسیون، محمدتقی توکلی نماینده الیگودرز، عباس پاپی‌زاده نماینده دزفول و حشمت‌الله شریعت‌نژاد نماینده مردم تنکابن برای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۴ انتخاب شدند.

علیرضا زاکانی نماینده تهران، محمودجواد کولیوند نماینده کرج و محمدمهدی مفتح نماینده تویسرکان از کمیسیون امور شوراها نیز برای عضویت در کمیسیون تلفیق انتخاب شدند.

به گزارش نماینده، پس از انتخاب اعضای کمیسیون تلفیق، در اولین جلسه این کمیسیون رئیس، نواب رئیس و سخنگو انتخاب و بررسی بودجه در این کمیسیون آغاز می شود.

در زمان بررسی بودجه در کمیسیون تلیق، سخنگو در نشست خبری که در بهارستان برگزار می شود به تشریح آخرین مصوبات و تغییرات بودجه می پردازد، در نهایت بودجه برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس می آید و نمایندگان در سه شیفت(صبح، ظهر و شب) بودجه سال آینده را بررسی و تصویب می کنند.

همزمان با بررسی بودجه در صحن علنی، شورای نگهبان نیز بررسی های خود را آغاز می کند.

منبع: فارس

نظر شما