شناسهٔ خبر: 78545 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

در جلسه قوه مجریه:

آئین‌نامه اجرایی قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در هیئت دولت تصویب شد

روحانی آئین‌نامه اجرایی قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در جلسه امروز هیئت دولت تصویب شد.

به گزارش نماینده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، جلسه هیئت دولت عصر امروز به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد و پس از بحث و تبادل نظر اعضای دولت درباره مهم‌ترین رویدادهای کشور، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی به تصویب رسید.

در ابتدای این جلسه گزارش مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست‌جمهوری از دعاوی جاری بین‌المللی و توفیقات به دست آمده در جهت پاسداری از منافع ملی و احقاق حقوق کشور در محاکم بین‌المللی ارائه شد.

روحانی با تشکر از تلاش‌های انجام شده، استمرار پیگیری‌ها را در موضوعاتی که موجب آسیب به منافع ملی و تضییع حقوق اتباع ایرانی شده است ضروری دانست.

همچنین رئیس‌جمهور بر لزوم همکاری قوه‌قضائیه در رسیدگی سریع به دعاوی بین‌المللی اتباع ایرانی تأکید کرد.

آئین‌نامه اجرایی قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران از دیگر مصوبات جلسه امروز هیئت دولت بود. به موجب این آئین‌نامه، وزارت راه و شهرسازی موظف است نسبت به احداث و بهسازی جاده‌های مواصلاتی مناسب و تأمین هزینه‌های خدمات مربوط و تهیه و نصب تابلوهای راهنمای گلزارها و یادمان شهدا در مناطق مختلف کشور اقدام نماید. همچنین وزارت کشور موظف است نسبت به تأمین هزینه و اجرای خدمات مربوط به نگهداری گلزارها و یادمان شهدا از طریق شهرداری‌ها و دهیاری‌های مربوط اقدام نماید. تشکیل کارگروه ساماندهی گلزار شهدا در مراکز استان‌ها نیز از دیگر موارد این آئین‌نامه است.

 

نظر شما