شناسهٔ خبر: 78617 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

۹ دی نقطه عطفی در تاریخ کشورمان است

لاله افتخاری/2 رئیس فراکسیون دفاع مقدس مجلس ۹ دی ماه را نقطه عطفی در تاریخ کشورمان برشمرد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، لاله افتخاری نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون دفاع مقدس صبح امروز در نخستین همایش فراکسیون دفاعی مقدس با گرامیداشت سالروز ۹ دی ماه، این روز را نقطه عطفی در تاریخ کشورمان برشمرد و اظهار داشت: فراکسیون دفاع مقدس در چند ماه پیش با پیشنهاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و در جهت بهره‌گیری از ظرفیت‌های قوه مقننه با هدف انجام وظیفه و لبیک گفتن به فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری در جهت حفظ، ثبت و ضبط و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کار خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: اقدامی که سند بالادستی آن آیات قرآن کریم و سیره نبوت است و دفاع از این حق از چنان جایگاهی برخوردار است که خداوند به آثار آن سوگند یاد می‌کند.

رئیس فراکسیون دفاع مقدس مجلس خاطر نشان کرد: امروزه در سیل هجمه‌های ناتوی فرهنگی و فتنه‌های دشمنان ثبت و ضبط آثار دفاع مقدس اعم از مکان، اعزام، خاطره‌ها، خاکسپاری‌ها و مراسمات بزرگداشت آنها و وصیت‌نامه‌ها و یادمان‌ها که ارزش‌های ماندگاری هستند لازم و ضروری است و دلایل ترویج و هویت بخشی به آنها مصداق آیات قرآن است و شاید به این دلیل است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند زنده نگه داشتن یاد شهیدان کمتر از شهدا نیست.

افتخاری بر همین اساس گفت: بنابراین بر آن شدیم تا اولین همایش فراکسیون دفاع مقدس را با نام نقش قوه مقننه در ثبت، ضبط و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و در جهت بهره‌گیری از ظرفیت‌های تقنینی و نظارتی مجلس برگزار کنیم و این همایش با استفاده از رهنمودهای رئیس مجلس و با همکاری صمیمانه ستاد کل نیروهای مسلح، بنیاد حفظ آثار، وزارت دفاع، سپاه پاسداران و بنیاد شهید و ... برگزار شد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های گوناگون در حاشیه این همایش گفت: کمیته بررسی قوانین و مقررات با مسئولیت وزارت دفاع تشکیل شد و این کمیته پس از این همایش نیز استمرار خواهد داشت.

نظر شما